تبیان، دستیار زندگی

چطور عصر جدید تلویزیون را فتح کرد؟

بخش سینما و تلویزیون وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی نگاهی به نقاط قوت و ضعف پدیده نوروزی صداوسیما؛ انداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  به گزارش روابط عمومی ، نوروز امسال یک مسابقه تلویزیونی توانست همه را پای تلویزیون بنشاند و نقد و نظر و صحبت در مورد این برنامه به سوژه اصلی مهمانی‌های نوروزی شد. این برنامه در فضای مجازی هم حسابی جنجال به پا کرد اما بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در خصوص برنامه‌های نوروز ۹۸ تلویزیون برنامه عصر جدید پربیننده‌ترین برنامه غیر نمایشی سیما شناخته شد اما سؤال اساسی این است که عصر جدید چگونه توانست باوجود مخالفان و انتقادات، تلویزیون را فتح کند؟
عصرجدید
هدی سادات پاک نهاددر بخشی از این مطلب آورده است : برنامه‌های استعدادیابی در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارند. هدف اصلی این برنامه‌ها را می‌توان کشف استعدادها در زمینه‌های مختلف برای رسیدن به شکوفایی تلقی کرد؛ حال احسان علیخانی توانست با گذر از برنامه اشک‌آور ماه‌عسل، لبخند و شور و هیجان را در مخاطبان زنده کند. کمتر از دو ماه از پخش برنامه عصر جدید می‌گذرد که در این مدت کوتاه این برنامه مخالفان و موافقان زیادی را به همراه داشته است؛ تاجاییکه درباره داوری‌ها، حضور شرکت‌کنندگان و اینکه چه کسی حقش بود به فینال برسد و چه کسی اصلاً نباید به این برنامه راه می‌یافت بحث‌ها و قضاوت‌هایی وجود دارد.

در ابتدا اگر بخواهیم از کیفیت ساخت برنامه و نحوه اجرا و استودیو بگوییم، باید اعتراف کنیم که این برنامه با توجه به استاندارهای داخلی ازنظر ذوق و سلیقه و هزینه در بالاترین سطح قرار دارد. تمیزی و حرفه‌ای بودن ساخت و اجرا نشان از ماه‌ها فکر، جلسه، بی‌خوابی و تلاش برای کشف استعدادهای ایرانی دارد اما عصر جدید هم مانند هر برنامه تلویزیونی دیگر نقاط قوت و ضعفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
متن کامل مطلب «چطور عصر جدید تلویزیون را فتح کرد؟» دربخش سینما و تلویزیون وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.