تبیان، دستیار زندگی

ازدواج های ترسناک

همانقدر که انتخاب شریک زندگی، اتفاق زیبایی است می تواند ترسناک هم باشد اگر به دلایل اشتباه بخواهید تشکیل زندگی بدهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
هر کس برای ازدواج کردن دلایل خود را دارد اما برخی دلایل از ریشه اشتباه هستند به همین دلیل زنگ خطری می‌شوند برای بله هایی که به ان علت گفته شده است.

در این مطلب باهم دلایل اشتباه برای ازدواج را بررسی میکنیم .اگر شماهم قصد دارد از دنیای مجردی خداحافظی کنید، خوب است علت این تصمیم تان را پیدا کنید و اگر جز این موارد است، نه اینکه از ازدواج پشیمان شوید بلکه دلیل بهتری برای این اتفاق زیبا در خودتان ایجاد کنید.
 

ازدواج بخاطر فرار از تنهایی

ما انسانها ذاتاً اجتماعی هستیم و تنهایی مخصوصاً اگر زمانش زیاد شود آزارمان می دهد. زندگی دنیای مدرن همانقدر که در شبکه های اجتماعی دورمان را شلوغ کرده است، در دنیای واقعی تنهاترمان کرده و این طبیعی است که خیلی ها تصمیم به ازدواج بگیرند به دلیل اینکه احساس تنهایی می کنند اما باید مراقب باشید که گاهی این ترس باعث می‌شود بی‌گدار به آب بزنید و انتخاب نامناسبی داشته باشید.

نباید بدون اینكه به جوانب دیگر و مسوولیت‌های زندگی مشترك فكر كنید، پای سفره‌ی عقد بنشینید زیرا در این صورت چند روزی بعد از ازدواج بازهم تنهایی به سراغ تان می آید هر چند که زیر سقف مشترک با همسرتان زندگی می‌کنید. ازدواج به شرطی تنهایی شما را بر طرف می کند که مهارت های یک ارتباط همراه با همدلی را بیاموزید و بدانید همراه و شریک زندگی هم بودن، نیاز به تلاش مستمر دارد.

ازدواج تصمیم بزرگی است که نباید برپایه لجبازی یا ترس گرفته شود پس اگر در چنین شرایطی قرار دارید، با اطرافیان و خانواده صحبت کنید که دست از اصرار بردارند و اگر موفق به تغییر آنها نشدید، با حرف‌ها و کنایه‌هایشان کنار بیایید و دیگر خودتان را درگیر این موضوعات نکنید تا بتوانید در آرامش و با دقت شریک زندگی‌تان را انتخاب کنید. 



ازدواج به خاطر آرزوی پدر و مادر

در بسیاری از خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های سنتی، دختران و پسران به خاطر پدر و مادرشان و با این هدف كه والدینشان عروسی آنها و بعدها نوه‌هایشان را ببینند، ازدواج می‌كنند. گاهی هم علت ازدواج آنها، سنت نادرست و الزام به نوبت ازدواج كردن فرزندان است. آنها ازدواج می‌كنند تا نوبت به خواهر یا برادر كوچك‌تر برسد! وقتی که نه از روی مصلحت، بلکه از روی اجبار از جانب خود و یا دیگران کسی را انتخاب می کنید، نیروی خود را از دست می‌دهید و ممکن است پایان خوشی در انتظارتان نباشد.

گاهی هم افراد بخاطر بالا رفتن سن و گوشه و کنایه ی اطرافیان ازدواج می کنند. انها از اینکه در هر مراسم ازدواجی بشنوند که دیگر نوبت‌شان شده و مدام از آنها بپرسند که چرا اهمل می کنند، خسته شده و تصمیم می گیرند به هر قیمتی شده به مجردی خود پایان دهند.

ازدواج تصمیم بزرگی است که نباید برپایه لجبازی یا ترس گرفته شود پس اگر در چنین شرایطی قرار دارید، با اطرافیان و خانواده صحبت کنید که دست از اصرار بردارند و اگر موفق به تغییر آنها نشدید، با حرف‌ها و کنایه‌هایشان کنار بیایید و دیگر خودتان را درگیر این موضوعات نکنید تا بتوانید در آرامش و با دقت شریک زندگی‌تان را انتخاب کنید. منظورمان از دقت، سخت‌گیری نیست بلکه سنجیدن جوانب شخصیتی خودتان و طرف مقابل است.

ازدواج به خاطر مسایل مالی و استقلال پیدا کردن

اینکه بعد از ازدواج دختر و پسر استقلال پیدا می کنند کاملا درست است اما وارد یک وابستگی جدید می شوند. گاهی جوان ها فکر میک نند زودتر ازدواج کنم تا از والدینم مستقل شوم و دیگر لازم نباشد به آنها جواب پس بدهم .یا برخی اوقات دختر خانمی فکر می کند با ازدواج با کسی که شرایط مالی خوبی دارد، زندگی راحت‌تری را تجربه کنم و حتی این روزها شاهد پسرهایی هم هستیم که دوست دارند با خانواده ی متمولی وصلت کنند تا شرایط زندگی‌شان بهتر شود. تمام این فکرها می تواند یک زنگ خطر باشد. ازدواج یک قرار داد مالی نیست یا برنده شدن در یک قرعه کشی. در بحث‌های انتخاب آگاهانه گفته می شود که بهتر است شرایط اقتصادی دو نفر شبیه به هم باشد تا شباهت بیشتری در سبک اقتصادی و خرج کردنشان به چشم بخورد.

منابع: مشاورمن / اقتصاد آنلاین