تبیان، دستیار زندگی

8 درمان طبیعی برای موهای نازک شده

بخش سلامت وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به راهکارهای خانگی برای تقویت موها؛ پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  به گزارش روابط عمومی ، ریزش چند تار مو در روز طبیعی است. یک بزرگسال حدود 100000 تا 150000 مو روی سرش دارد و هر روز 50 تا 100 تار از آن‌ها را از دست می‌دهد. اما اگر ریزش موهای شما بیش از این باشد، مشکلی وجود دارد که باید بررسی شود. میزان ریزش موی شما در برس موهایتان نمایان خواهد شد.
ریزش مو
مریم مرادیان نیری در بخشی ازاین مطلب آورده است : ریزش مو می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که شامل ژنتیک، مشکلات هورمونی، بیماری، مصرف دارو، استرس، تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی نادرست و ... می‌شود. برخی از انواع ریزش مو برگشت‌پذیر نیستند در حالی که انواع دیگر که علت‌هایی موقتی مانند تغییرات هورمونی دارند، برگشت‌پذیرند. علت ریزش موی شما هر چه که باشد، باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید؛ اما گاهی راهکارهای طبیعی نیز واقعاً مفیدند. در این مطلب به بعضی از این راهکارهای خانگی که مؤثرند اشاره می‌کنیم.

سیر
سیر به دلیل داشتن مقدار زیادی از املاحی چون روی، کلسیم و گوگرد به رشد مو کمک می‌کند. سیر ویژگی‌های ضد میکروبی دارد که باکتری‌ها و میکروب‌هایی را که به پوست سر آسیب می‌زنند از بین می‌برد و بدین ترتیب از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ضمناً سیر دارای ماده‌ی معدنی معروفی به نام سلنیوم است که به تقویت جریان خون در پوست سر و در نتیجه تغذیه‌ی مو کمک می‌کند.
روش استفاده: چند حبه سیر را خرد کنید و با روغن نارگیل بجوشانید. بگذارید این ترکیب خنک شود و سپس آن را به پوست سر بزنید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند، سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید.
متن کامل مطلب «8 درمان طبیعی برای موهای نازک شده» دربخش سلامت وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.