تبیان، دستیار زندگی

تخصیص حمایت‌های ساختار همگرا از بازی‌سازان از ۱۷ فروردین سال جدید آغاز می‌شود

حسن کریمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آغاز تخصیص حمایت‌های ساختار همگرا از تاریخ ۱۷ فروردین ۹۸ خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 تخصیص حمایت‌های ساختار همگرا قرار بود در زمستان امسال آغاز شود که به دلایل بودجه‌ای با تاخیر مواجه شده بود.
کریمی در همین رابطه گفت: از آنجایی که فرآیند حمایت‌های ساختار همگرا سالانه است، با تاخیری که در آغاز تخصیص حمایت‌ها به وجود آمد؛ نخستین سال حمایتی همگرا از فروردین تا اسفند ۹۸ خواهد بود. بدین ترتیب فرآیند ارزیابی مجدد و ثبت‌نام تیم‌های جدید در همگرا در زمستان ۹۸ انجام می‌شود.
حسن کریمی
مدیرعامل بنیاد به ذخیره ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بودجه برای آغاز حمایت‌ها خبر داد و گفت: یکی از دلایلی که منجر به تاخیر در آغاز تخصیص حمایت‌ها شد این بود که می‌خواستیم پول کافی برای آغاز کار را ذخیره کرده و کنار بگذاریم تا این ساختار بتواند بدون وقفه و مشکلی در اجرا کار خود را آغاز کند. برای شروع تخصیص حمایت‌ها یک میلیارد تومان ذخیره کرده‌ایم که از اولین روز کاری فروردین ۹۸ بازی‌سازان می‌توانند منطبق با ساختار همگرا و براساس رتبه‌ای که دارند از حمایت‌های مختلفی برخوردار شوند.
کریمی با اشاره به این‌که باید سعی کنیم در شرایط اقتصادی فعلی از بخش خصوصی حمایت کنیم تا کم‌ترین ضربه را ببیند، تاکید کرد: برنامه‌های سال آینده را به‌نحوی تنظیم خواهیم کرد تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم. همانطور که در هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی نیز هزینه‌های اجرایی را به شدت کاهش داده و هزینه صرفه‌جویی شده را در قالب جایزه به بازی‌سازان برنده دادیم.
لازم به ذکر است «همگرا»، ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که طی آن بازی‌سازان ارزیابی شده و در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. هدف از همگرا این است که تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی را به سمت رتبه‌های بالاتر و در نتیجه حمایت بیشتر سوق دهد.
بدین ترتیب نخستین سال حمایتی همگرا با حضور ۶۰ تیم و شرکت آغاز به کار خواهد کرد.
منبع : روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای