تبیان، دستیار زندگی

دولت بزرگترین حلقه کارسازِ اصلاح بافت های فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ارتباط تلفنی با برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر، تصریح کرد: فارغ از کمبود زیرساخت ها که بزرگترین مشکل نوسازی شهری است، نمی توانیم از دولت به عنوان حلقه کارساز در اصلاح بافت فرسوده، چشم پوشی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


  کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب شبکه خبر، محله سیروس در منطقه 12 تهران را بعنوان نخستین محله نوسازی تهران مثال زد و گفت: هدف از نوسازی بافت‌های فرسوده، بهبود وضعیت زندگی و مقاوم سازی شهری است.

 علی اکبری با اشاره به رویکردهای مدیریت شهری در گذشته در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده، افزود: متاسفانه رویکردهای نوسازی پیش از این ناموفق بوده و پیامدهای اجتماعی به دنبال داشته است. 
نوسازی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین لحاظ کردن مشوق های بازسازی و نوسازی شهری را ضروری دانست و اظهار داشت: هدف از ارائه تسهیلات ساخت و ساز محله های قدیمی و فرسوده، تشویق بخش خصوصی و مردمی برای مقاوم سازی شهری است که از 10 سال پیش آغاز شده است.
حاجی علی اکبری گفت: کاهش سود تسهیلات بانکی از 8 درصد به 6 درصد، پروانه ساخت رایگان، تراکم بیشتر، کاهش هزینه های انشعاب آب، برق و گاز، بیمه کارگران ساختمانی از جمله حمایت دولت و شهرداری برای رونق نوسازی در محله های فرسوده شهری است.
علی اکبری کمبود زیر ساخت ها را بزرگتری مشکل نوسازی شهری اعلام کرد و گفت: دولت بزرگترین حلقه کارساز اصلاح بافت های فرسوده است.
 منبع : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران