تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار دکتر ظریف:

اختلاف و انتقادات داخلی نباید در سیاست خارجی منعکس شود /آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود، چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم و از اختلاف جلوگیری نمایم امام فرمودند هرجا اختلاف باشد دشمن از همان راه ورود پیدا خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 اختلاف و انتقادات داخلی نباید در سیاست خارجی منعکس شود /آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره اختلافات و انتقادات در وزارت خارجه  گفتند: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم.
ایشان در ادامه توصیه پنجگانه‌ای به دکتر ظریف داشتند:

1 - آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که مورد تاکید رهبری هم می باشد و الحمد لله در این مسیر گام برداشته می‌شود.
2 - سیاست ما بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی است و بر این اساس با دنیا به غیر آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم و طبق همان سه اصل باید داشته باشیم؛ اما اعتماد با ارتباط فرق دارد هیچگاه نباید اعتماد کرد چون طبق آیات قرآن هیچگاه کفار با ما کنار نخواهند آمد چون خوی سلطه گری و استعمار در وجود آنها می‌باشد.
3 - در موضوع برجام دیدیم آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اروپا هم مثل آمریکا چون جرات مخالفت ندارد لذا باید محکم باشیم و مقابله کنیم چون اندکی نرمش موجب باج خواهی و زیاده طلبی خواهد شد رهبر معظم هم فرمودند هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم و اعتماد مجدد به آمریکا نباید باشد.
4 - امروز عربستان با پول آمریکا و اسرائیل و انگلیس با پول و تبلیغات وسیع اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی راه انداختن وزارت خارجه باید چهره حقیقی اسلام و تشیع را به دنیا نشان دهد.
5 - ما معتقد هستیم مسوولان وزارت خارجه افراد متدین و خیرخواه و پرتلاش هستند که ما تشکر می‌کنیم و حمایت می‌نمایم رهبری فرمودند آقای ظریف آدم متدینی هستند که برای ما حجت است.
ایشان در پایان با اشاره اختلافات و انتقادات در وزارت خارجه گفتند: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود، چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم و از اختلاف جلوگیری نمایم امام فرمودند هرجا اختلاف باشد، دشمن از همان راه ورود پیدا خواهد کرد.

منبع: حوزه نیوز