تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

جهان اسلام از حادثه تروریستی نیوزیلند اعلام انزجار کند/ تاکید بر روابط با همسایگان

دکتر ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع عظام‌ تقلید در قم، با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 جهان اسلام از حادثه تروریستی نیوزیلند اعلام انزجار کند/ تاکید بر روابط با همسایگان
 حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی امروز در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که در بیت این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن مسألت قبولی زیارت هیئت ایرانی در عتبات و عالیات، گفتند: این سفر، بسیار مفید و با برکت برای هر دو کشور دوست و ولائی ایران و عراق بود. امیدواریم اینگونه سفرها در منطقه تداوم پیدا کند و همگان از آثار و برکات آن برخوردار شوند. اینجانب همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزّت و منافع خود داشته باشیم، بلکه می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم.
ایشان با اشاره به حادثه تروریستی و دردناک نیوزیلند، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و مسلمانان جهان، اظهارداشتند: این فاجعه بسیار تأسف‌بار بود، واکنش مناسب وزارت امور خارجه و مواضع مشترک کشورهای اسلامی، می‌تواند در کاهش اینگونه حوادث مثمر ثمر باشد.
این مرجع تقلید در ادامه، با اشاره به لزوم بکارگیری منطق و تدبیر در سیاست خارجی گفتند: با کشورهایی، مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه می‌باشد که در سایه منطق و تدبیر و درایت می‌توانیم عزّت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم.
معظّم له  بیان داشتند: بحمدالله تعالی درایت و سیاست و فعالیت‌های شما در وزارت خارجه، همواره مورد تأیید مردم شریف بوده و مردم ما به شما حُسن ظن و اعتماد دارند. زحماتی که شما و همکارانتان در این مدّت تحمّل کرده‌اید و ان‌شاء الله در آینده اهتمام بیشتری خواهید داشت، مورد رضایت ملّت ایران می‌باشد. ما نه تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزّت و منافع کشور در ارتباط باشیم.
حضرت آیت  الله صافی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، افزودند:  وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است، مردم شریف و نجیب ما، امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند که به نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع نمود. وظیفه مسئولان در این باره بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.
 دکتر ظریف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سفر رئیس جمهور به عراق آخرین وضعیت روابط خارجی کشور را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه