تبیان، دستیار زندگی

بهره برداری از پروژه «دوگاز» در سال ۹۸

شهردار منطقه ۲۱ در نشست خبری که برگزار شد، آخرین وضعیت منطقه را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرداری تهران
وقتی شهردار تهران شعار «تهران، شهری برای همه» را داده معنایش لزوم مشارکت شهروندان در اداره شهر است زیرا که شهر متعلق به همه شهروندان است و آن را نمی‌توان بدون مشارکت اداره کرد. در کنار مشارکت اقتصادی شهروندان، مشارکت اجتماعی هم نوع مهم‌تری از مشارکت است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مدت که فرصت خدمتگزاری در شهرداری منطقه را داشتم تلاش مجموعه مدیریتی ما این بود که موضوعات را به صورت مشارکتی پیش ببریم.

وی ضمن برشمردن پروژه‌هایی که شهرداری منطقه۲۱ به صورت مشارکتی پیش برده، ادامه داد: ظرف یکسال اخیر بیش از ده معبر و سه بوستان به صورت مشارکتی افتتاح شد. هفته قبل هم ساخت سه بوستان را شروع کردیم. در بحث پروژه دوگاز که آنهم به صورت مشارکتی پیش می‌بریم امیدوار هستیم که در سال آینده این پروژه را بهره‌برداری کنیم. ما اگر می‌خواستیم همین پروژه را به صورت پیمانکاری انجام دهیم حداقل ۴سال طول می‌کشید، اما با شیوه فعلی این امید را داریم که تا سال۹۸ آن را افتتاح کنیم.

شهردار منطقه۲۱تهران همچنین با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل منطقه، گفت: موضوع مهم حمل‌ونقل جزو دغدغه‌های مردم و شهرداری است. متاسفانه منطقه ما از حمل‌ونقل ریلی محروم است، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته طرح جامع حمل‌ونقل با رویکرد ریلی تهیه شده و امیدواریم که پس از تصویب، این منطقه هم صاحب LRT یا مترو شود. موضوع LRT هم اکنون درحال بررسی در شورای عالی ترافیک است و منتظریم تا خروجی این بحث را برای سال آینده داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به صنعت‌محور بودن منطقه۲۱، بر استفاده از نیروهای کار بومی منطقه در این صنایع تاکید کرد و گفت: در تمامی بازدیدها از صنایع مختلف بارها این نکته را گوشزد کرده‌ایم که بهتر است از نیروهای بومی منطقه استفاده شود. البته ما نمی‌توانیم به صاحبان صنایع تکلیف کنیم و در نهایت صرفا می‌توانیم توصیه و سفارش کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آسیب‌های اجتماعی که در این منطقه رخ می‌دهد، و اقدامات شهرداری برای حل مشکلات گفت: متولی این موضوع تنها شهرداری نیست و چندین نهاد دیگر هم در این زمینه فعال هستند و کار می‌کنند. ما هم‌اکنون بحث مددسرا را در منطقه۲۱ دنبال می‌کنیم و اقدامات خوبی هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته اما من معتقدم بسیاری از آسیب‌های ناشی از بیکاری جوانان است و اگر مشکل اشتغال حل شود بسیاری از این موضوعات نیز حل می‌شود.
منبع : شهرنوشت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .