تبیان، دستیار زندگی

7 راهکار برای داشتن زندگی مشترک عالی

از همان اول ازدواج، هر کسی درباره موفقیت و خوشبختی در زندگی مشترک به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد. بسیاری از زوجین برای اینکه احساس خوشحالی بیشتری در زندگی مشترک خود داشته باشید، برای به دست آوردن چیزی در تلاش‌اند. گاه نداشتن لباس زیبا و گاه نداشتن حداقل یک سفر خارجی مانعی بر خوشبختی قلم داد می‌شود. اما واقعا برای احساس خوشبختی در زندگی مشترک چقدر این عوامل مهم و موثر هستند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زوج،زندگی مشترک
کم نیستند زوج‌هایی که با وجود محیا بودن تمام این امکانات، زندگی مشترک شان به جدایی ختم شده است. پس برای آن که خوشبختی واقعی را لمس کنید نیاز به چیزی غیر از مادیات دارید. در ادامه بیشتر درباره راه‌های رسیدن به خوشبختی در زندگی مشترک صحبت خواهیم کرد.

7 قدم برای خوشحال‌تر بودن زوجین

هر رابطه ای منحصر به فرد بوده و برای بهبود آن نیاز به بررسی تعاملات و شخصیت هر یک از طرفین وجود دارد. برای آن که یک رابطه موفق و رو به رشد با همسرتان داشته باشید، در 7 قدم می‌توانید به این هدف برسید. اما اگر پس از مطالعه و اجرای این 7 مورد هنوز آن طور که می‌خواهید احساس خوبی از رابطه تان ندارید، بهتر است به یک مشاوره خانواده برای بررسی بیشتر مراجعه کنید.

1 – با خانواده همسر خود خوب باشید:
با خانواده همسرتان غریبه نباشید، سعی کنید با آن‌ها دوست باشید و به آن‌ها نزدیک شوید. ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. دیدگاه شما به زندگی با آن‌ها متفاوت است، هم شما و هم آن‌ها برای هر رفتاری دلایل خودشان را دارند، بنابراین سعی کنید همانطور که با آنها زندگی می‌کنید، آسان بگیرید و صبور باشید تا آنها نیز جزء خانواده شما شوند.

2 – لجبازی نکنید:
به یک نقطه ضعف یا اشتباه کوچک همسر خود نچسبید و دائم در مورد آن صحبت نکنید. اگر به این کار عادت کنید، کم کم به تنفر رسیده و زندگی شما را از هم می‌پاشد. همانطور که شما بالغ می‌شوید، گذشتن از این خطاهای کوچک راحت‌تر می‌شود. بهترین کار این است که کمی درباره آن اشکال صحبت کرده و سعی کنید به توافق برسید. این بهترین محافظ برای زندگی شماست.

3 – تا زمانی که با همسرتان صحبت نکردید، تصمیم نگیرید:
نباید تصمیماتی که روی زندگی همسرتان و زندگی مشترک تاثیر گذار است را به تنهایی بگیرید. مثلا تصمیم برای تعویض اتومبیل، تعمیر خانه یا هرچیزی. شما نباید معنای زندگی مشترک را فراموش کنید. شما یک رای دارید و همسرتان یک رای و باید سعی کنید برای هر تغییر یا تصمیمی، با هم مشورت کنید و از گشتن دنبال انتخاب‌های جدید باهم لذت ببرید. هر تصمیمی باید مورد توافق دو طرف باشد تا زندگی به سمت خوشبختی گرایش پیدا کند. این مسئله نه نشانه زن ذلیلی است نه نشانه مردسالاری، بلکه نشانه بلوغ و رشد فکری می‌باشد.

4 – با احترام صحبت کنید:
صدا زدن تحقیرانه، کوچک کردن و یا تهدید رابطه، همه بی احترامی است. شما می‌توانید از کشتن همسرتان هم صحبت کنید اما هرگز نباید از طلاق حرفی بزنید. (فکر می‌کنم منظور نویسنده را از قتل متوجه شده باشید!). مبارزه و جر و بحث بخشی از زندگی است، اما هرگز به همسر خود بی احترامی نکنید، حتی وقتی او اشتباه بزرگی کرده و شما شدیدا عصبانی و ناراحت هستید. اصول دعوا با همسر را رعایت کنید.

5 – حتی اگر رابطه جنسی ندارید هم مهربان باشید:
ممکن است به هر دلیل عاطفی یا جسمی، مدتی با همسرتان رابطه جنسی نداشته باشید، اما مهر و محبت شما نباید قطع شود. زمان برای رابطه جنسی زیاد است. اگر برای تنبیه همسرتان از رابطه جنسی اجتناب می‌کنید، سریعا این رفتارتان را متوقف کنید. اگر از چیزی خشمگین هستید در پی درمان آن باشید، چون این خشم پنهان باعث جدایی دو نفر از هم می‌شود. از طرفی پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج بیشتر از آن چه که شما فکر می‌کنید به رابطه تان می‌تواند آسیب بزند.

6 – با هم تجربه‌های هیجان انگیز داشته باشید:
تحقیقات نشان می‌دهد که تجربه‌های جدید، بسیار شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند. پس با همدیگر به مکان‌هایی بروید که بتوانید با هم تنها بوده و وقت بگذارید. رستوران‌های جدید، محله‌های جدید، پارک‌های جدید و در ابعاد بزرگتر شهرها و مناطق جدید و تجربه‌های هیجان انگیز، همه برای رابطه شما مثل معجزه عمل می‌کند. 

7 – عشق خود را به اشتراک بگذارید:
عشقی که از بچه‌ها، دوستان و خانواده خود دریافت می‌کنید باعث پر شدن ظرف عشق وجود شما می‌شود. هر چه ظرف عشق تان پرتر باشد، بیشتر تمایل به عشق ورزی خواهید داشت. بازی با بچه‌ها، تماشای حیوانات و بازی کردن در شهربازی باهم، همه می‌تواند عشق بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. به دنبال راه‌هایی برای ابراز عشق در خانواده خود باشید.

نکات گفتنی

این پیشنهادات نسبتا ساده، نیاز به یک قلب باز و گشاده دارد تا همه چیز را بهتر کنید. زوج‌هایی که باهم تلاش می‌کنند تا روابط خود را بهتر کنند، بسیار خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر از زوج‌هایی هستند که در یک وضعیت باقی مانده و هر احساس منفی ای را سرکوب می‌کنند. رابطه و خواسته‌های زوج‌های پویا حتی اگر برآورده هم نشود، نسبت به دیگران احساس خوشحالی بیشتری دارند.

منبع: هنر زندگی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .