تبیان، دستیار زندگی

آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاسیه ششم مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:

لزوم تحقق عینی بیانیه گام دوم انقلاب/ دو توصیه به رئیس جدید دستگاه قضا

آیت‌الله جنتی صبح امروز در افتتاحیه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم، با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب»، گفت: همگان از جمله خبرگان باید این بیانیه را به درستی بخوانند، بفهمند و نشر دهند؛ این بیانیه باید تحقق و عینیت پیدا کند و از حد نوشتن و گفتن تجاوز کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 لزوم تحقق عینی بیانیه گام دوم انقلاب/ دو توصیه به رئیس جدید دستگاه قضا
ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه، ۲۱ اسفندماه، به ریاست آیت‌الله احمد جنتی و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشور، در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و سپس رئیس مجلس خبرگان به ایراد نطق پیش از دستور خود پرداخت.
آیت‌الله جنتی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن ماه رجب و اعیاد این ماه از جمله میلاد امام علی(ع)، عید مبعث و ولادت امام محمدباقر(ع)، شهادت امام هادی(ع) را نیز تسلیت گفت.
وی همچنین درگذشت دو عضو برجسته مجلس خبرگان و شورای نگهبان را تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله مؤمن افراد بسیار مؤثری در این مجموعه و کل نظام بودند که مقام فقهی و علمی بالایی داشتند.
آیت‌الله جنتی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با همه وجود باید به درگاه خدا شکر کرد که این انقلاب را علی‌رغم همه دشمنی‌های قدرت‌های جهانی حفظ کرده است. دشمنان در این چهل سال انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را ایجاد کردند، اما خدا انقلاب را حفظ کرد.
وی تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند بر مقدرات الهی حاکم شوند و انقلاب ما هم اسلامی و الهی است و دشمنان هم با خدا و اسلام و انقلاب اسلامی طرف‌اند.
آیت‌الله جنتی با تشکر از مردم به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: برای کسانی که از سنت‌های الهی با خبر نیستند، باورکردنی نیست که مردمی که دچار مشکلات اقتصادی و تأمین مایحتاج اولیه مانند گوشت هستند، بهتر از هر سال وارد صحنه‌ها می‌شوند.
وی چهلمین سالگی انقلاب را ثمره خوان شهدا دانست و گفت: شهدا و جانبازان بودند که ایستادند و انقلاب و نظام را حفظ کردند.
آیت‌الله جنتی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مشت محکمی بر دهان آمریکا، اسرائیل و آل سعود خواند و اظهار کرد: دشمنان اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد و در حال برنامه‌ریزی برای دوره بعد از سقوط و شکست انقلاب بودند که الحمدلله این توطئه‌ها خنثی شد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، سنت الهی را یکی از کلمات پرتکرار در قرآن کریم بیان کرد و گفت: همان طور که خداوند در عالم تکوین مقرراتی را مشخص کرده، شنت‌های تشریعی هم قرار داده که قدرتمند و حاکم بر بشر است. همان‌گونه که در قرآن و درسوره فتح بیان شده سنت‌های الهی لایتغیر و غیرقابل تبدیل هستند و یکی از این سنت‌ها این است که اگر اهل حق در مقابل دشمن قرار بگیرند و مقاومت و صبر کنند پیروز می‌شوند و این سنت قابل تبدیل و تغییر نیست.
وی با بیان اینکه این سنت الهی نوید‌دهنده پیروزی نهایی جبهه حق است، گفت: اما این مسئله، ایستادگی، مقاومت و شهید دادن می‌خواهد و مفت و مجانی به دست نمی‌آید؛ با همه این سختی‌ها جبهه حق در نهایت به پیروزی می‌رسد همان‌طور که فرعون‌ها، نمرودها و بت‌پرستان رفتند و حضرت موسی(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) ماندند. امروز هم با حرکتی مانند اربعین وضعیتی در جهان به وجود می‌آید که همه مبهوت می‌شوند و این سنت الهی است.
آیت‌الله جنتی با اشاره به شهدای زیادی که انقلاب داده است، گفت: پاداش این شهادت‌ها، پیروزی جبهه حق و سرکوب شدن دشمنان است و روزبه روز در حال رشد هستیم و دشمنان شکست می‌خورند.
وی این رشد روزبه روز را هشداری به دشمنان دانست و گفت: امروز ترامپ با ترس و لرز به عراق می‌آید و از آنجا خارج می‌شود، اما رئیس‌جمهور کشورمان با عزت به عراق می‌رود و مورد استقبال مقامات عراقی قرار می‌گیرد و این نشانه افول دشمنان و صعود ماست و آینده بهتری را پیش رو داریم.
رئیس مجلس خبرگان افزود: مردم باید دلگرم باشند و مشکلات را تحمل کنند. کشور امکانات و منابع زمینی و زیرزمین فراوانی دارد که از آن‌ها به درستی استفاده نمی‌شود. لذا باید فکری به حال این وضعیت کرد که خدای ناکرده مردم حالت زدگی از نظام پیدا نکنند. البته ما مردم نجیبی داریم که به رهبری علاقه‌مند هستند و دعوت ایشان را می‌پذیرند و در راهپیمایی‌ها و و صحنه‌های مختلف حضور می‌یابند.
دبیر شورای نگهبان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: همگان از جمله خبرگان باید این بیانیه را به درستی بخوانند و بفهمند و نشر دهند. این بیانیه باید تحقق و عینیت پیدا کند و از حد نوشتن و گفتن تجاوز کند.
وی با ابراز خوشحالی از اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: سردار سلیمانی با اقداماتی که کرده به داد نظام، انقلاب و لایت فقیه رسیده که خیلی‌ها از این کارها خبر ندارند. او با طرح‌ها و برنامه‌هایش مشکلات عراق و سوریه را حل کرد، بودن اینکه بخواهد خودش را مطرح کند و در معرض دید رسانه‌ها قرار گیرد. سردار سلیمانی مجسمه اخلاص است و اهدای این نشان حق وی بود؛ سردار سلیمانی الگوی همه برادران نظامی و انقلابی است و ما از وی تشکر می‌کنیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری سپس به سفر بشار اسد به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر پیام‌های زیادی داشت و نشان داد که این ایران بود که سوریه را نجات داد، در حالی که همه دنیا متحد و متفق شده بودند که اسد نباشد، ولی این ایران بود که همه قدرت‌ها را به عقب راند و این عزتی برای انقلاب و ولایت فقیه است.
وی با اشاره به معرفی رئیس‌جمهور از سوی رهبری به منزله فرمانده جنگ اقتصادی گفت: بعضی کارها تعجب‌برانگیز است که یکی از آن‌ها همین ایجاد آشوب ارزی در کشور بود که رانت‌های ارزی زیادی به وجود آمد و پرونده‌های آن در دستگاه قضایی رسیدگی شده و در حال رسیدگی است و برخوردهای خوبی در این راستا انجام شد که باید از آیت‌الله آملی لاریجانی به خاطر این قاطعیت و انعطاف‌ناپذیری در مقابل درخواست‌ها و فشارها تشکر و قدردانی کرد.
آیت‌الله جنتی با ابراز خوشحالی از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: این انتصاب بجایی بود و نشانه آن هم سروصدا و ابراز ناراحتی دشمنان و ضد انقلاب است. هر جا دشمن از دست ما عصبانی شد بدانیم موفق بودیم.
وی افزود: امروز فردی به ریاست قوه قضائیه انتخاب شده که می‌تواند با متخلفان برخورد کند. برنامه‌ها و اهداف اعلامی ایشان هم عالی بود. توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز مبتنی بر تحول در دستگاه قضا بود؛ این تحول را هم باید فردی قاطع که فقط به حرف حق گوش می‌دهد، انجام دهد و نباید تحت تأثیر تهدیدها و تطمیع‌ها قرار بگیرد.
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی باید دو کار را انجام دهد، گفت: وی باید مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را مانند یک تابلو جلوی چشم خود قرار دهد و دوم اینکه برنامه‌ها و وعده‌های خود را نیز در جلوی چشم خود بگذارد و به آنها عمل کند.
وی با تأکید بر اینکه رئیس جدید دستگاه قضا باید رسیدگی به رانت‌های ارزی را پیپگیری کند، گفت: این مسئله باید در صدر اقدامات این قوه باشد. این افراد لطمات زیادی به کشور وارد کردند و معلوم نیست که ما تا چه زمانی باید غرامت این آشوب ارزی را بپردازیم.
آیت‌الله جنتی یکی دیگر از اقدامات مهم قوه قضائیه در دوره جدید را برخورد با دانه‌درشت‌ها و گردن‌کلفت‌ها دانست و گفت: باید هم با مجرمان و هم زمینه‌سازان جرم برخورد شود.
در ادامه جلسه صبح امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، به عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب و جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی(ره) شد.
یادآور می‌شود اعضای مجلس خبرگان رهبری روز پنج‌شنبه، ۲۳ اسفند، طبق روال اجلاسیه‌های گذشته با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند و سپس به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند.

منبع: ایکنا