تبیان، دستیار زندگی

سیزده به در را چگونه خوش بگذرانیم؟

سیزده را در مناطق دنج و آرام به‌در کنید

اگر سیزده به در را در پایتخت به سر می‌برید و دوست ندارید از شهر خارج شوید پارک‌های جنگلی اطراف تهران مثل پارک لویزان، چیتگر، سرخه‌حصار،شیان و... مکان‌هایی هستند که به دلیل بزرگی جمعیت زیادی را در خود جای می‌دهند اما اگر در روز سیزده به در به دنبال جای دنج و خلوت هستید، به این مناطق بروید:
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیزده به در، پایتخت، پارک جنگلی، خانواده، الموت، مناطق دیدنی،فیروزکوه، خوش آب و هوا،
سیزدهم فروردین از جشن‌های ملی و باستانی ایران است که در تقویم‌های رسمی روز طبیعت نام‌گذاری شده و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند که در این روز باید به دل طبیعت بروند و نحسی سیزده را در طبیعت به درکنند؛ در این روز اکثر خانواده‌ها به دل طبیعت می‌زنند و جای دنج و خلوت کم‌پیدا می‌شود. معمولاً ساکنان شهرهای کوچک‌تر و روستاها بهتر می‌دانند روز طبیعت را کجا بگذرانند اما حکایت برای شهرهای بزرگ‌تر کمی پیچیده‌تر است؛ البته امسال با توجه به تعطیلی 14-15و16 فروردین معمولاً افراد سیزده به در را در شهر یا روستای خود می‌گذرانند اما تهرانی‌هایی که تعطیلات خود را تنها به دیدوبازدید گذراندن به دنبال یک مکان دنج،آرام و زیبایی می‌گردند تا خود را برای بعد از تعطیلات آماده کنند.

بهترین مکان‌های دنج و سرسبز اطراف تهران 

اگر سیزده به در را در پایتخت به سر می‌برید و دوست ندارید از شهر خارج شوید پارک‌های جنگلی اطراف تهران مثل پارک لویزان، چیتگر، سرخه‌حصار،شیان و... مکان‌هایی هستند که به دلیل بزرگی جمعیت زیادی را در خود جای می‌دهند اما اگر دنبال جای دنج و خلوت هستید تا روز سیزده به در خود را در کمال آرامش به درکنید کمی باید از تهران خارج شوید و به این نقاط بروید:

آبشار گزو
تنها با دو ساعت راه می‌توانید به منطقه سرسبز و زیبای گزو برسید. این آبشار در حوزه شهرستان سوادکوه و ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب واقع‌شده است. این آبشار در دل جنگل قرارگرفته است.

آبشار گزو، سیزده به در، عید، تعطیلاتف تفریح، بازی، خوشگذرانی

روستای افجه
افجه بهترین مکان برای گردشگری یک‌روزه در روز طبیعت است که از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیران و در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی استان تهران قرار دارد و ناحیه‌ای کوهستانی و سردسیر و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۰۴۰ متر است. این روستا از مناطق سرسبز، زیبا و خوش آب و هوایی است که حالتان را جا می‌آورد. در نزدیکی این روستا، آبشار پسچویک قرارگرفته است.

 

افجه، سیزده به در، عید، تعطیلات، تفریح، بازی، خوشگذرانی
روستای زرین‌دشت
در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه و 120 کیلومتری تهران روستای زیبای زرین‌دشت واقع‌شده است. این روستا نمادی از زیبایی طبیعت است که جاذبه‌های خاصی همچون رودخانه حبله رود و چشمه‌های آب‌معدنی مانند خمده و دریابک را شامل می‌شود که این آب‌ها خواص درمانی بسیار مؤثری دارند.
زرین دشت ، سیزده به در، عید، تعطیلات، تفریح، بازی، خوشگذرانی
دشت لار
دشت لار یکی از خوش آب و هواترین و دنج‌ترین مناطق اطراف تهران است که نزدیک به کوه‌های دماوند و آمل واقع‌شده است. مسافت تهران تا دشت لار 75 کیلومتر است که برای خلاصی از دودودم و شلوغی پارک‌های اطراف تهران،این روستا جای مناسبی برای گذراندن سیزده به در است. این دشت مملو ازگل‌های شقایق است که نفس را تازه می‌کند.
دشت لار  ، سیزده به در، عید، تعطیلات، تفریح، بازی، خوشگذرانی
دریاچه شورمست
در فاصله 170 کیلومتری تهران، دریاچه‌ای زیبا و فوق‌العاده رؤیایی به وسعت 15 هزار مترمربع و عمق 5 متر قرار دارد. این مکان برای افرادی که در طول ایام عید به سفر نرفته‌اند می‌تواند به‌عنوان سفر یک‌روزه روحیه‌تان را عوض کند. فاصله زمانی از مرکز تهران تا دریاچه، نزدیک به دو ساعت و نیم است اما مطمئن باشید از رفتن به این مکان پشیمان نخواهید شد.

آدرس دقیق دریاچه شورمست: تهران، فیروزکوه، مدخل ورودی پل سفید، سمت چپ جاده، راهی فرعی که از روی پلی می‌گذرد که زیر آن ریل راه‌آهن وجود دارد.
دریاچه شورمست، تعطیلات، خوشگذرانی
روستای الموت
الموت یکی از مناطق طبیعی و روستایی قزوین است که 70-80 کیلومتر بعد از قزوین قرار دارد. این روستا در حدی زیبا است که هیچ راننده‌ای از طی کردن این مسیر طولانی خسته نمی‌شود. درختان سرسبز و هزار رنگ بهاری این روستا انرژی سرشاری را در وجودتان زنده می‌کند.

 
الموت، تعطیلات، خوشگذرانی

سیزده به در را در خانه به در کنید!

برخی افراد، هم از شلوغی پارک‌ها در روز سیزده به در و هم طی کردن مسیرهای طولانی فراری هستند لذا بهترین گزینه برای این افراد دورهمی خانوادگی است اما برخی معتقدند که روز سیزده به در نحس است و اگر کسی در این روز به خانه فرد دیگری برود نحسی خود را به آنجا می‌برد درحالی‌که برای اثبات این حرف و حتی نحسی عدد سیزده هیچ روایت تاریخی قابل استنادی وجود ندارد لذا بدون آنکه شکی به دل راه دهید، اقوام و دوستانتان را دعوت کنید و سیزده به در را به‌دوراز طبیعت در کنار خانواده و اقوام بگذرانید اما برای آنکه در این روز بیشتر خوش باشید، می‌توانید بازی‌های متنوعی مثل منچ، پانتومیم، گل‌یاپوچ، واژه بازی، اسم روی پیشانی و...را بازی کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.