تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می کند: با دوام‌ترین و قیمت مناسب‌ترین برندهای ایرانی کدامند؟

بخش اقتصاد وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به عید امسال با لباس ایرانی ، پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی، تنوع قیمت در بازار پوشاک به برند، مدل و جنس محصول بستگی دارد؛ چنانچه قیمت انواع لباس بر اساس شاخص‌های مختلفی ازجمله کیفیت پارچه، برش و دوخت، محل عرضه و برند بودن یا نبودن لباس است اما با توجه به به سه برابر شدن قیمت ارز، قیمت انواع پوشاک به‌ویژه پوشاک وارداتی 100 درصد افزایش‌یافته است؛ این مسئله باعث شده است تا با توجه به افزایش قیمت چشمگیر پوشاک خارجی، ایرانیان تمایل بیشتری به پوشاک ایرانی پیدا کنند اما هنوز هم هستند افرادی که استفاده از پوشاک و کالای خارجی را جزو ملزومات زندگی‌شان می‌دانند. دلیل روی آوردن این افراد به پوشاک و کالای خارجی این است که می‌گویند:«یا کیفیت تولیدی محصولات داخلی آن‌چنان پایین است که چاره‌ای جز تهیه جنس خارجی نداریم و یا قیمت محصولات داخلی نسبت به مشابه خارجی بسیار بالاتر است لذا این مسئله باعث می‌شود تا کالای خارجی را ترجیح دهیم.»
ایرانیهدی سادات پاک نهاددر بخشی از این مطلب آورده است :پوشیدن لباس با برندهای معروفی همچون السی وای کی کی، آدیداس، هرمس، شانل و... در بین برخی از ایرانیان از اهمیت زیادی برخوردار است اما به‌جرأت می‌توان گفت که بسیاری از محصولات برند خارجی که در ایران باقیمت کلان توزیع می‌شوند تقلبی هستند و یا کیفیت پایینی نسبت به قیمت‌شان دارند؛ درحالی‌که برندهای ایرانی در همین زمینه در حال تولید محصولاتی باکیفیت بهتر است و برخی از برندهای ایرانی به‌قدری معروف هستند که اعتبار بیشتری را برای برند پوشان به ارمغان می‌آورند.

در بین برندهای معروف ایرانی در زمینه اکسسوری، کت‌وشلوار، پیراهن، عطر و کفش مردانه، هاکوپیان اولین و بزرگ‌ترین طراح و تولیدکننده تمام صنعتی پوشاک در ایران است که در سال 1349 کار خود را در کارگاه کوچکی در تهران شروع کرد و اکنون با بیش از چهار دهه تجربه، هاکوپیان دیگر فقط عرضه‌کننده یک کالا نیست، بلکه نمادی از یک برند فاخر و خوش‌نام ایرانی است که با بیش از بیست جایزه بین‌المللی در صنعت پوشاک ایران مبدل شده است.
متن کامل مطلب « با دوام‌ترین و قیمت مناسب‌ترین برندهای ایرانی کدامند؟ » دربخش اقتصاد وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.