تبیان، دستیار زندگی

<< مهم ترین اتفاقات موسیقایی سال 97 را در تبیان ببینید>>

بخش هنری وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به موسیقی آنچه بود آنچه گذشت، پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 به گزارش روابط عمومی، روزهای آغازین سال 97 برای اهالی موسیقی به اجرای کنسرت، حضور در برنامه‌های تلویزیونی، دیدارهای نوروزی و ... گذشت. تقریباً حال و هوانی نوروزی تا نیمه فروردین ادامه داشت و خبر و اتفاق خاصی نبود؛ اما نیمه دوم فروردین با درگذشت استاد بزرگ لشگری موسیقیدان پیشکسوت و از نوازندگان توانای ویولن همراه شد. رونمایی از مجموعه آثار برگزیده لوریس چکناواریان در تالار وحدت هم از اتفاق‌های خوب فروردین بود که با استقبال خوب علاقه‌مندان استاد ارمنی موسیقی برگزار شد.
موسیقی
حسین جمالی فر در بخشی از این مطلب آورده است : حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه، فضای موسیقی کشور را هم تحت‌الشعاع قرار داد. ساخت سرود تیم ملی در روسیه توسط بنیاد رودکی انجام شد که اجرای آن همراه با بازی‌های تیم ملی فوتبال در سالن‌های سن‌پترزبورگ، کازان و مسکو شهرهای که تیم ملی فوتبال در آن بازی می‌کرد، بر عهده ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران بود. البته در ایام برگزاری جام جهانی و به دلیل کثرت ارکسترهای دولتی، موج انتقادها هم شروع شد. انتقادهایی که واکنش شهداد روحانی را هم در پی داشت. او حضور ارکستر سمفونیک تهران در روسیه را اجرایی کردن تفاهم‌نامه بین بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی اعلام کرد و نه اجرای سرود تیم ملی.

بااین‌حال در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال شهردار روحانی قطعه‌ای پرتغالی را با گروهش اجرا کرد و این کار را به زبان انگلیسی برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را معرفی کرد.در همین مراسم هم از سرود رسمی تیم ملی برای جام جهانی با صدای سالار عقیلی رونمایی شد. این قطعه «یازده ستاره» نام داشت.
متن کامل مطلب « موسیقی آنچه بود آنچه گذشت» دربخش هنری وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.