تبیان، دستیار زندگی

همه آنچه لازم است درباره کاهش وزن با آلوئه ورا بدانید

لاغری با آلوئه ورا

آیا افزایش وزن بیش از حد، خواب را از چشمانتان ربوده؟ ورزش و رژیم غذایی هم بی‌فایده است؟ اگر پاسختان مثبت است، یکی از کارهای مفیدی که می‌توانید انجام دهید این است که راه‌حل‌های کاهش وزن با گیاه شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا را بدانید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلوئه ورا
سابق بر این در مورد فواید آلوئه ورا برای سلامتی و همچنین در مورد مزایای آن برای سلامتی پوست و مو و زیبایی مطالبی را ارائه کرده‌ایم؛ علاوه بر این‌ها، باید بگوییم که این گیاه جادویی به کاهش وزن هم کمک می‌کند و همه‌ی این دلایل با هم شما را ترغیب می‌کند تا بیشتر از آن استفاده کنید! بهترین نکته در مورد استفاده از آلوئه ورا برای کاهش وزن این است که این روش کاملاً طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد.
نوشیدنی آلوئه ورا مایع زردرنگی است که از توبول‌ها یا همان لوله‌های کوچک این گیاه استخراج می‌شود. آلوئه ورا معمولاً در کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی و در منطقه قفقاز یافت می‌شود. در هند، این گیاه اغلب در گلدان‌های سفالی یا گِلی رشد می‌کند. طعم تند و تیز آب آلوئه ورا یک عامل مؤثر برای از دست دادن وزن است.

آلوئه ورا چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آلوئه ورا به چند روش به کاهش وزن کمک می‌کند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

1- آلوئه ورا یک سم‌زدای طبیعی است
آلوئه‌ورا به دلیل این که یک منبع خوبی از پلی ساکاریدها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است باعث تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از رشد رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. در واقع این گیاه سیستم داخلی بدن را بدون سم نگه می‌دارد و یک بدن خالی از سموم و توکسین‌ها برای کاهش وزنِ سالم، ضروری است.

2- آلوئه ورا موجب تقویت متابولیسم می‌شود
گیاه آلوئه ورا اثرات مثبتی بر دستگاه گوارش ما می‌گذارد که باعث تقویت قابل ملاحظه‌ای در متابولیسم می‌شود. مصرف منظم آب آلوئه ورا باعث کاهش مشکلاتی چون ریفلاکس اسید معده، زخم معده و تنظیم حرکات روده می‌شود که این موارد موجب تسریع روند سوختن کالری‌ها و در نتیجه افزایش سرعت متابولیسم و افزایش سرعت کاهش وزن می‌شود.
محتوای ویتامین B موجود در آلوئه ورا نیز نقش مهمی در افزایش متابولیسم، پیشگیری از ساخت چربی و جلوگیری از اشتهای کاذب دارد. بنابراین، با استفاده از آن، کاهش وزن برایتان خیلی ساده‌تر می‌شود.

3- آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند
آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده است. مصرف روزانه آب آن می‌تواند منجر به هضم بهتر شود. هضم سالم نیز موجب عملکرد مناسب روده بزرگ، کولون تمیز و معده سالم می‌شود. بنابراین یا روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا شروع کنید یا درست قبل از ورزش آن را مصرف کنید تا سریع‌تر وزنتان را کاهش دهید.

4- آلوئه ورا از پرخوری جلوگیری می‌کند
آلوئه ورا قادر است سطح قندخون را به واسطه‌ی کاهش سرعت جذب گلوکز، کاهش دهد که این اتفاق مانع تجمع چربی در بدن می‌شود.
این گیاه همچنین فرد را برای مدتی طولانی سیر نگه می‌دارد، در نتیجه از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می‌شود.
علاوه بر تمام ویژگی‌های بالا، آلوئه ورا دارای مقادیر فراوانی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب است که می‌تواند به راحتی نیازهای معمول یک فرد به مواد مغذی را، حتی در زمان پیروی از رژیم‌های غذایی خیلی سخت، تامین کند.

آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده است. مصرف روزانه آب آن می‌تواند منجر به هضم بهتر شود. هضم سالم نیز موجب عملکرد مناسب روده بزرگ، کولون تمیز و معده سالم می‌شود. بنابراین یا روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا شروع کنید یا درست قبل از ورزش آن را مصرف کنید تا سریع‌تر وزنتان را کاهش دهید


چگونه می‌توان آب آلوئه ورا را استخراج کرد؟

اگر به نوشیدن آب آلوئه ورا برای کاهش وزنتان فکر می‌کنید اما هیچ ایده‌ای برای چگونگی استفاده از آن ندارید، در اینجا روش تهیه‌ی آن در منزل را برایتان آورده‌ایم.
آب آلوئه ورا از برگ‌های تازه‌ی این گیاه به دست می‌آید. این کار یک فرایند ساده دارد که می‌تواند در مراحل زیر انجام شود:
* برگ‌هایی که قرار است عصاره‌شان گرفته شود را کاملاً شستشو دهید.
* پوست رویی برگ را بردارید، آن را خرد کرده و آبش را بگیرید.
* این عصاره را می‌توانید از صافی رد کرده و در یخچال نگهداری کنید.

چگونگی مصرف آب آلوئه ورا برای کاهش وزن

توصیه می‌شود روزانه یک قاشق چای‌خوری آب آلوئه ورا، پانزده دقیقه قبل از صرف غذا، نوشیده شود.
دوره مصرف آب آلوئه ورا برای کاهش وزن باید یک یا دو هفته طول بکشد. اگرچه این نوشیدنی کاملا سالم است، اما قبل از مصرف آب آلوئه ورا توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید.
در اینجا چندین راه وجود دارد که در آن می‌توانید آلوئه ورا را در برنامه کاهش وزنتان قرار دهید. این‌ها به شما کمک می‌کنند تا از حداکثر مزایای این گیاه شفادهنده لذت ببرید.

1. آب آلوئه ورای ساده
* برگ‌های تازه آلوئه‌ورا را برداشته و کاملاً تمیز کنید.
* اکنون آن‌ها را در امتداد طولشان برش دهید تا لبه‌های خارمانند آن از بین برود.
* لایه رویی برگ‌ها را به دقت بردارید و ماده ژل مانند بین آن را دربیاورید.
* آن را به خوبی خرد کرده و آبش را صاف کنید.
شما می‌توانید هر روز یک قاشق چای‌خوری از این نوشیدنی را به صورت تازه مصرف کنید و مابقی آن را برای مصارف روزهای آینده در یخچال نگه دارید.

2. ژل آلوئه ورای ساده
اگر بخواهید، می‌توانید ژل آلوئه ورای تازه را نیز مصرف کنید.
* برای این منظور، شما باید برگ تازه آلوئه ورا را تمیز کنید.
* طرف‌های خاردار و لایه رویی برگ را بردارید.
* ژل را خارج کرده و هر روز یک قاشق چای‌خوری از آن را مصرف کنید. 

3. آب آلوئه ورای رقیق شده

یکی دیگر از راه‌های مصرف آب آلوئه ورا این است که آن را رقیق کنید.
* به یک لیوان آب ساده یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید.
* این ترکیب را به خوبی مخلوط کرده و روزی دو بار از آن بنوشید.
 
4- مخلوط آب آلوئه ورا
* یک لیوان از آب ‌میوه یا سبزی مورد علاقه خود را آماده کنید.
* نصف لیوان آب تازه آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
* این مخلوط را هر روز استفاده کنید.
اگر از کسانی هستید که مزه‌ی آلوئه ورا را نمی‌پسندید، مخلوط کردن آب میوه و سبزی‌های مختلف با آن موجب بهتر شدن طعمش می‌شود.

5. آلوئه ورا و آب‌لیمو
* آب را با یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورای تازه مخلوط کنید.
* آب یک عدد لیموی تازه را درون آن بفشارید.
* خوب مخلوط کرده و هر روز از آن بنوشید.
اگر بخواهید، می‌توانید به این مخلوط، شیرین‌کننده‌ای مانند استویا اضافه کنید تا طعم تلخش خنثی شود. 

6- آلوئه ورا با عسل
هم آلوئه ورا و هم عسل برای کاهش وزن مفیدند. از این رو، شما می‌توانید از مخلوط هر دو برای کمک به از دست دادن این وزن اضافی استفاده کنید.
* یک قاشق غذاخوری عسل را با آب آلوئه ورای رقیق شده مخلوط کنید.
* هر روز یک لیوان از این مخلوط را میل کنید.
این مخلوط به تنهایی طعم خوبی دارد و می‌توانید آن را بدون اضافه کردن شیرین‌کننده‌ای مصرف کنید.

7- اسموتی‌های آلوئه ورا
اسموتی‌های آلوئه ورا یک راه خوشمزه برای استفاده از این گیاه در رژیم غذایی است. در ادامه چند دستورالعمل از آن را برایتان آورده‌ایم:

اسموتی کلم و آلوئه ورا
یک قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا، 3 تا 4 برگ کلم که به قطعات کوچک برش خورده است و کمی آب را در مخلوط‌کن خوب ترکیب کنید. سپس، چند تکه میوه خشک، زنجبیل خرد شده و به مقدار خیلی کم نمک به آن اضافه کنید و یک بار دیگر مخلوط کنید. این اسموتی را حداقل 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

اسموتی آلوئه ورا و زغال‌اخته
یک‌دوم فنجان ژل آلوئه ورای تازه، یک‌دوم فنجان زغال‌اخته، یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل، یک فنجان شیر نارگیل، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک قاشق چای‌خوری شربت افرا، چند تکه انبه و یک مشت برگ ریحان را در مخلوط‌کن بریزید. خوب مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست و خامه‌ای شکل حاصل شود. آن را دو بار در روز مصرف کنید.

اسموتی آلوئه ورا با میوه‌ها و خیار
یک‌دوم فنجان ژل آلوئه ورای تازه، یک عدد خیار کوچک پوست کنده و خرد شده، یک‌دوم فنجان انبه‌ی خرد شده، دو عدد پرتقال پوست کنده، یک‌دوم فنجان اسفناج شسته و خرد شده، یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه، یک قاشق غذاخوری آب نارگیل تازه، یک‌دوم قاشق چای‌خوری پودر اسپیرولینا و چند قطعه یخ را در مخلوط کن ریخته کاملاً مخلوط کنید تا به یک مایع صاف با بافت کرمی برسید. آن را حداقل 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

عوارض جانبی آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا اغلب به عنوان یک نوشیدنی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود؛ اما همین نوشیدنی فوق‌العاده می‌تواند دارای عوارض جانبی هم باشد. در ادامه به چند موردی که باید از آن آگاه باشید، اشاره می‌کنیم:
* مصرف زیاد آب آلوئه ورا گاهی اوقات باعث التهاب معده، کم‌آبی و اسهال می‌شود.
* افراد مبتلا به فشارخون پایین باید از مصرف آن پرهیز کنند؛ چرا که مصرف آن ممکن است باعث افت بیشتر فشارخون در آن‌ها شود.
* این نوشیدنی برای زنان باردار، مادران شیرده و کودکان نیز توصیه نمی‌شود.
* بثورات جلدی، واکنش‌های آلرژیک و خارش نیز برخی از عوارض جانبی معمول این نوشیدنی هستند.

آب آلوئه ورا یک انتخاب شگفت‌انگیز برای کاهش وزن است؛ با این حال، قبل از مصرف آن باید با پزشک مشورت کنید تا در مورد دوز توصیه شده و تهدیدات آن، در صورت لزوم، بیشتر بدانید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.