تبیان، دستیار زندگی

حضرت آیت الله مکارم:

هیچ عزمی در مسئولان برای اصلاح فضای مجازی نیست؛ همه روحانیون در جهاد امروز شرکت کنند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: دشمن دیگر از راه نظامی عاجز شده و از دو راه اقتصادی و فرهنگی ضربه می‌زند، خارج نشینانی که در خدمت عمال بیگانه‌اند، منافقان داخلی و از همه مهم‌تر فضاهای مجازی سه عنصری هستند که به فرهنگ ما حمله ور می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله مکارم
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در مراسم آیین رونمایی از تولیدات مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی معظم له که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد عنوان کردند: کسی که عالم به زمانه باشه، زیر بار مشکلات مسئله ای برای او پیش نمی‌آید. ایشان افزودند: منظور از عالم به زمان بودن دانستن نیازها، شبهات، خطرات و مشکلات زمان بوده و اگر کسی عالم به زمان باشد انبوه مشکلات سوی او هجوم نمی‌آورد.

این مرجع تقلید گفتند: هیچ زمانی به اندازه حال حاضر مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود نداشت و ما می‌دانیم که نسبت به کشور ما مشکلات بیشتری وجود دارد، چرا که دشمنان بیشترین ضربه را از کشور ما خورده اند. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: در برخوردها با مشکلات برخی از افراد منفعلانه عمل کرده و می‌گویند نمی‌توان با مشکلات برخورد مناسب کرد و باید امام زمان(عج) آن را حل کند. ایشان تاکید کردند: برخورد دیگر برخورد تهاجمی بوده و این نگاه می‌گوید ما متکی به فرهنگ غنی هستیم و در هر زمان برای مواجهه با مشکلات راهکار داریم، خداوند در چند جای قرآن کریم وعده داده که مومنان را در مواجهه با مشکلات کمک می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان کردند: هدایت دو نوع بوده و ارائه طریق یکی از این دو نوع بوده که در این هدایت مسیر به انسان نشان داده می‌شود، هدایت دیگر ایثار الی المطلوب نوع دیگر بوده که دست انسان را می‌گیرد و دلسوزانه انسان را در مسیر قرار می‌دهد و هدایت خداوند از نوع دوم است. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کردند: ما می‌توانیم با تلاش عمده مشکلات را حل کنیم و دشمنان برای اینکه ضربه سنگین از ما خورده اند، از طرق مختلف سعی می‌کنند ضربه بزنند.

ایشان تصریح کردند: دشمن دیگر از راه نظامی عاجز شده و از دو راه اقتصادی و فرهنگی ضربه می‌زند، خارج نشینانی که در خدمت عمال بیگانه‌اند، منافقان داخلی و از همه مهم‌تر فضاهای مجازی سه عنصری هستند که به فرهنگ ما حمله ور می‌شوند. این مرجع تقلید ابراز کردند: ما منکر اینکه با جمع شدن فضای مجازی برخی تجارت ها از بین می‌رود نیستیم، ما می‌گوییم در کنار این مزایا زهرهایی وجود دارد و مسئولین باید آن را اصلاح کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: فضای مجازی راه اصلاح داشته و می‌توان کاری کرد که از مزایای آن استفاده کرد و آفات آن را کم کرد، هیچ عزمی برای اصلاح فضای مجازی در بین مسئولان وجود ندارد. ایشان یادآور شدند: امروز یک جهادی مسلم در جامعه وجود دارد و تمام روحانیون و افراد غیر روحانی باید در این جهاد شرکت کنند.