تبیان، دستیار زندگی

بازار کم حجم در شب‌های عید

معامله‌گران بورس تهران امروز با بازار متعادل، اما رخوت‌آور روبه‌رو بودند که در آن تک سهم‌ها بر بازارحاکم شده‌اند. شاخص کل بورس تهران هم به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۴۳ واحد رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازار بورس

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 12 اسفند ماه 97 با افزایش 72 واحدی به رقم 164 هزار و 443 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 154 واحدی عدد 30 هزار و 877  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 193 واحدی به رقم 183 هزار و 969 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 30 واحدی به رقم 123 هزار و 810 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 252 عدد 314 هزار و 907 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 17 واحدی بر روی رقم دو هزار و 81 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 78 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 52 واحد و تاپیکو با 46 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صادرات ایران با 116 واحد، دکتر عبیدی با 52 واحد و بانک تجارت با 40 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 657 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 842 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 151 هزار و 74 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های دوده صنعتی پارس، واسپاری ملت، حق تقدم معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، کی‌.بی‌.سی و حق تقدم خرید سهام آن، سیمان تهران، پارس سرام، حفاری شمال، از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک پارسیان، زرین معدن آسیا، کشت و صنعت پیاذر، کشاورزی و دامپروری مگسال، لبراتورهای سینا، دارویی و بهداشتی لقمان، تأمین سرمایه امید متوقف شدند.

 امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، ۷۱۰ میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش ۱۳۲ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی برای تجمیع سهام از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی سهامدار عمده همراه شد.

همچنین معاملات درون گروهی سهامدار تاپیکو به جابجایی بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۶۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان انجامید. در سیمان خوزستان امروز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل اما کم حجم و رخت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی را نظاره‌گر بود که تک‌سهم‌ها به‌ویژه در فرابورس برای بورس‌بازها حاکم بلامنازع بازار بودند. با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال معاملات درون گروهی و کد به کد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها برای شناسایی سود و ارائه عملکرد یک ساله به نظر می‌رسد، بازار سهام پویایی چندانی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوقی‌های حامی بازار در به جریان انداختن معاملات خرد شاهد نباشد.

بازار این روزها با نگاهی به دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۸ و انتظارات تورمی خود به دنبال سهم‌های متأثر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد است.

منبع: فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .