تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می کند <<واقعا می توانیم آجیل عید را تحریم کنیم؟>>

بخش خانواده ایرانی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به بررسی قیمت آجیل عیدنوروز پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی، با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند جنب و جوش مردم در بازارها برای خرید لباس و عوض کردن کالاهای منزل، خرید خوراکی‌های عیدانه را بیشتر خواهیم دید. با نرخ تورم 40 درصدی، دلار 14 هزارتومانی، افزایش قیمت‌های لحظه‌ای کالا و اجناس ، عده ای ترجیح داده اند تا خریدهای نوروزی خود را از ماه ها قبل از اسفند شروع کنند. البته عده ای هم منتظر گرفتن عیدی خود برای روانه شدن به بازار هستند.
آجیل عید

زهرا جمشیدی در بخشی از این مطلب آورده است : قیمت آجیل و خشکبار نه فقط در این روزها که در این یکی دو سال اخیر روند افزایشی سریعی را تجربه کرده است. اگر تا چندی پیش یک کیلو آجیل مخلوط با چند نوع مغز را کیلویی 50 یا 60 هزار تومان می‌توانستیم بخریم حالا باید برای همان آجیل که چند نوع مغز داشته باشد برای هر کیلو مبلغی بالای 120 هزار تومان را پرداخت کنیم. حتی ممکن است با رسیدن به هفته آخر اسفندماه این مبلغ به گفته «ارزانی ممقانی» رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار نیز افزایش یابد. «با نوسانات بازار ارز در کشور نمی‌توان قیمت واحد برای خشبکار در نظرگرفت و امکان افزایش قیمت آن همچنان در روزهای پایانی سال وجود دارد.»
متن کامل مطلب «واقعا می توانیم آجیل عید را تحریم کنیم؟» دربخش  خانواده ایرانی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.