تبیان، دستیار زندگی

نکاتی برای افزایش اشتها

رفع بی اشتهایی با چند روش طبیعی

دانه‌های رازیانه می‌توانند مانند یک تقویت‌کننده‌ی اشتها در بزرگسالان و کودکان عمل کنند. رازیانه، تولید آنزیم‌های کبدی را افزایش می‌دهد و از این رو به فرایند گوارش کمک و اشتهایتان را بیشتر می‌کند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بی اشتها
اشتهایتان به غذا کم است؟ از دست دادن اشتها می‌تواند فاکتورهایی زیادی داشته باشد که شامل بیماری‌های جسمی و روحی نیز می‌شود.
کاهش اشتها منجر به از دست دادن وزن یا سوءتغذیه می‌شود. بنابراین اغلب مردم تلاش می‌کنند تا سبک زندگی سالمی داشته باشند که این امر با اصلاح دو عادت امکان‌پذیر است: رژیم غذایی سالم و ورزش. البته طبق مطالعه‌ای که در نشریه‌ی بین‌المللی Obesity منتشر شد، ورزش منظم می‌تواند تمام آن چیزی باشد که برای تقویت اشتهایتان به آن نیاز دارید.

مطالعات گوناگون نشان داده‌اند غذا خوردن با دوستان به میزان 18 درصد، میزان غذای مصرفی‌تان را افزایش می‌دهد. بنابراین تبدیل زمان غذا خوردن به یک اتفاق اجتماعی برای افزایش اشتها و لذت بردن از غذا خوردن مفید است


در یک مطالعه، محققان انتخاب‌های رژیم غذایی دانش‌آموزانی را که از آن‌ها خواسته بودند به مدت یک دوره 15 هفته‌ای فعالیت بدنی منظم داشته باشند، بررسی کردند.
علاوه بر این، از دانش آموزان خواسته شد که رژیم‌های غذایی خود را به طور قابل توجهی تغییر ندهند و بیشتر غذاهای سالم را انتخاب کنند. نتایج نشان داد انواع غذاهایی که آن‌ها انتخاب می‌کردند با شدت و زمان تمریناتشان ارتباط داشت.

در کنار ورزش، نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید اشتهایتان را تقویت کنید و در عین حال سالم و متناسب بمانید.

از خوردن صبحانه فرار نکنید

هر روز صبحانه خوردن برای افزایش اشتها لازم است. مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند اجتناب از صرف صبحانه باعث می‌شود در طول روز مرتباً سراغ اسنک‌های ناسالم بروید و مطمئناً این چیزی نیست که ایده آلتان باشد. ضمناً صبحانه می‌تواند تأثیر گرمازایی بدن را افزایش بدهد و کمکتان کند در طول روز بیشتر کالری بسوزانید و این می‌تواند به افزایش اشتها کمک کند.

دمنوش رازیانه بنوشید

دانه‌های رازیانه می‌توانند مانند یک تقویت‌کننده‌ی اشتها در بزرگسالان و کودکان عمل کنند. رازیانه، تولید آنزیم‌های کبدی را افزایش می‌دهد و از این رو به فرایند گوارش کمک و اشتهایتان را بیشتر می‌کند.
روش مصرف: مقداری دانه‌ی رازیانه تهیه کنید. آن را بجوشانید، سپس صاف کرده و بنوشید.
اما قبل از دادن این دمنوش به کودک باید با پزشک مشورت کنید.

آب انار بنوشید

آیا می‌دانستید که آب انار سرشار آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها بوده و نوشیدنی جوان کننده است؟ ضمناً آب انار کمکتان می‌کند اشتهایتان را به طور طبیعی افزایش دهید. به طور منظم آب انار بنوشید تا از تمام فوایدش بهره‌مند شوید.

برنامه غذایی داشته باشید

هر چیزی که می‌خورید را یادداشت کنید. این کار کمکتان می‌کند وعده‌های غذایی‌تان انتخاب شده باشد و ضمناً تعداد کالری‌ها و مقدار مواد مغذی که پزشکتان توصیه کرده دریافت کنید. اگر میزان غذایی که مصرف می‌کنید و سطح گرسنگی‌تان را یادداشت کنید خواهید فهمید آیا اشتهایتان در حال بیشتر شدن است یا نه.

زمان غذا خوردنتان را لذت‌بخش‌تر کنید

آشپزی کردن و غذا خوردن با دیگران فواید شگفت‌انگیزی دارد مثلاً اشتهایتان را زیاد می‌کند و باعث می‌شود غذا خوردن برایتان تجربه‌ای خوشایند باشد. غذا خوردن با دیگران سبب می‌شود حواستان از خود غذا پرت شود. مطالعات گوناگون نشان داده‌اند غذا خوردن با دوستان به میزان 18 درصد، میزان غذای مصرفی‌تان را افزایش می‌دهد. بنابراین تبدیل زمان غذا خوردن به یک اتفاق اجتماعی برای افزایش اشتها و لذت بردن از غذا خوردن مفید است.

یوگا تمرین کنید

اگر هر روز یوگا تمرین کنید می‌توانید گوارشتان را تقویت کنید. برخی از حرکات یوگا مانند حرکت جنگجو کمکتان می‌کنند انعطاف‌پذیری عضلاتتان را افزایش دهید، چربی‌ها را آب کنید و به بدنتان انرژی کافی بدهید و در کنار همه‌ی این‌ها اشتهایتان را بیشتر کنید. حرکت پاوان موکتا سانا در یوگا برای رفع یبوست و افزایش اشتها مفید است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.