تبیان، دستیار زندگی

خطوط تنهایی

نمایشگاه آثار کالیگرافی یوریک کریم‌مسیحی با نام "من این دو حرف نوشتم" در گالری دنا برپاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه

نمایشگاه آثار کالیگرافی یوریک کریم‌مسیحی با نام "من این دو حرف نوشتم" در گالری دنا برپاست. کریم مسیحی به عنوان داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، عکاس و طراح گرافیک شناخته می‌شود و در این مجموعه به نمایش تجربیات خود در زمینه کالیگرافی پرداخته است.

نوشته‌های کریم مسیحی با فرم‌هایی آزاد شکل گرفته‌اند که از کنار هم قرار گرفتن خطوط نامنظم ایجاد شده‌اند. این خط‌ها با انرژی زیاد توسط مرکب بر روی کاغذ کشیده شده و از تجمع آنها لکه‌های رنگ به وجود آمده است. کالیگرافی‌های این مجموعه به خط خطی‌های زمان تنهایی شباهت دارند و اگرچه خطوط آزادانه و با انرژی بسیار ترسیم شده‌اند اما در نهایت هدایت شده و فرم حروف مورد نظر را ایجاد کرده‌اند.
نمایشگاه

کریم‌مسیحی در این آثار از هیچ رنگی استفاده نکرده و تنها سیاه و سفید را در تقابل با یکدیگر قرار داده است. حتی در تعداد دیگری از آثار این تقابل نیز از میان رفته و خط و زمینه به یک رنگ هستند. سیاه بر روی سیاه یا سفید بر روی سفید، فضایی یکدست را ایجاد کرده که محتوا و زمینه را در هم فرو برده و گاه تمایزی میان آنها وجود ندارد. عدم وجود رنگ باعث شده است هرگونه پیرایه و تزیین از این تصاویر حذف شود و تمام توجه بیننده به خطوط و انرژی پنهان در آنها معطوف باشد.
نمایشگاه

نمایشگاه انفرادی کالیگرافی یوریک کریم‌مسیحی با نام "من این دو حرف نوشتم" تا 13 اسفند در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک4، طبقه 2 مراجعه کنند.

منبع: هنر آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .