تبیان، دستیار زندگی

در گفتگو با تبیان مطرح شد؛

حامد کاشانی از حضرت زهرا (س) می گوید

بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، به مناسبت فرار رسیدن ولادت با سعادت حضرت صدیقه کبری (س) و روز زن، گفتگویی با حجت الاسلام حامد کاشانی از الگوبرداری زنان جامعه امروزی از فاطمه زهرا در فعالیت های اجتماعی خود می گوید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حامد کاشانی
 به گزارش روابط عمومی، در مورد اولیای الهی و شهدا بسیار سراغ داریم وقتی کار آنها گیر می‌کرد و در سخت‌ترین مشکلات قرار می‌گرفتند، از محبت و ولایت حضرت زهرا (س) کمک می‌گرفتند و با توسل به حضرت مشکلات را پیش می‌بردند. 
به همین منظور، زهرا اجلال گودرزی در بخشی از این گفتگو آورده است: «حضرت زهرا (س) با آن عظمت، نه‌تنها به تقدیر و تدبیر خداوند احترام گذاشته و اعتراضی ندارد، بلکه راضی به رضای اوست و وجود خود را جدای از حقیقت خداوند هیچ نمی‌داند. نتیجه این نوع بینش و اطاعت و بندگی مطلق این می‌شود که خداوند او را عزیز می‌کند.
حضرت زهرا(س) محور اجتماع معصومین و نخ اتصال بین اهل‌بیتی می‌شود که بهترین انسان‌های روی زمین از ابتدای خلقت تا انتها هستند. ایشان در کانون اهل‌بیت (ع) محور و ستون اصلی است تا جایی که خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: "اگر تو پیامبر نبودی افلاک و آسمان و زمین را نمی‌آفریدم، و اگر علی نبود تو را نمی‌آفریدم. و اگر فاطمه نبود شما دو تا را خلق نمی‌کردم." این نشان‌دهنده آن جایگاه خاص است.»
علاقمندان می توانند متن کامل گفتگوی تبیان با حجت الاسلام حامد کاشانی را در بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.