تبیان، دستیار زندگی

نقد و بررسی تیگو ۷

کمپانی چری سبک طراحی متفاوت و متنوعی نسبت به سایر کمپانی‌ها دارد که خودرو تیگو ۷ چری، نمونه‌ای است که می‌تواند حاکی از این موضوع باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تیگو ۷
تیگو ۷ یکی از محصولات شرکت خودرو سازی چری می‌باشد. تیگو 7 دارای موتور ۱۴۹۸ سی سی توربو شارژ که ۴ سیلندر و شامل گیربکس ۶ سرعته دو کلاج می‌باشد. وزن این خودرو، ۱۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر قدرتی که می‌تواند از خود تولید کند ۱۴۷ اسب بخار می‌باشد.
کمپانی چری سبک طراحی متفاوت و متنوعی نسبت به سایر کمپانی‌ها دارد که خودرو تیگو ۷ چری، نمونه‌ای است که می‌تواند حاکی از این موضوع باشد. از طراحی متفاوت تیگو ۷ نسبت به سایر خودروها می توان از خطوط کرومی جلوی خودرو، که از زیر چراغ و روی سپر تا چراغ‌های سمت مخالف ادامه دارد(تمامی خطوط مشاهده شده در خودرو با هدفی طراحی شده و باعث جذابیت بیشتر می‌شود)، دو خط از چراغ راهنمایی که روی درب‌های جلو ماشین نصب شده‌اند، شروع شده که این دو خط امتداد یافته‌اند و یکی از خطوط از بالا به چراغ‌های عقب و خط دیگر روی درب‌های عقب ماشین محو شده‌اند نام برد که این طراحی و نوردهی چراغ‌های جلوی خودرو تیگو ۷ شبیه به خودرو سورنتو می‌باشد.
چراغ‌های راهنما در این خودرو و در دیگر محصولات چری برخلاف خودروهای ساخته شده از کمپانی‌های دیگر که روی گلگیر یا آینه نصب شده‌اند، روی درب‌های جلویی خودرو نصب شده است و طرح چراغ‌های راهنما شبیه به نیزه می‌باشد این ساختار در بیشتر محصولات جدید چری قابل مشاهده می‌باشد که باعث شده است این محصولات از محصولات دیگر کمپانی‌ها متمایز شوند.
اگر از عقب به ماشین نگاهی بیاندازیم بخش پایینی خودرو شبیه به اسپورتیج است در صورتی که به طور کامل به اسپورتیج شباهت ندارد بلکه الهام گرفته از این خودرو می‌باشد، مثلا چراغ‌های مه شکن و چراغ دنده عقب در قسمت پایین خودرو تیگو ۷ نصب شده است و اولین خودرویی که این چراغ‌ها در پایین آن نصب شده، اسپورتیج بوده است. سبک روشن شدن چراغ‌های عقب خودرو تیگو ۷ در هنگام ترمز گرفتن و یا روشن کردن مستقیم آن‌ها، شبیه به هیوندا می‌باشد اما در حین حال اصول هیوندا در آن رعایت نشده است.
با وجود طراحی به روز این خودرو، دارای یکسری ویژگی‌های خاص مربوط به خود می‌باشد که بخشی از آن‌ها از معایب و بخشی دیگر از مزایای خودرو به شمار می‌رود. مثلا کنار دکمه‌ی تنظیم سیستم تهویه و کولر، دکمه‌های مربوط به حالت اکونومیک و اسپرت آن وجود دارد. یا مثلا مابین دکمه‌ی تنظیم دمای کولر دو کاناله برای دو طرف، دکمه‌ی volume -کم و زیاد- ضبط می‌باشد که این دکمه مرتبط با سیستم پخش موزیک خودرو است و هیچ ارتباطی با کولر ندارد و اگر در کنار مابقی دکمه‌های سیستم پخش قرار می‌گرفت یقینا از جایگاه مناسب‌تر و بهتری برخوردار می‌شد.
در خودروهایی که دوربین ۳۶۰ درجه دارند دکمه‌ی مربوط به دوربین را یا در کنار سیستم صوتی تصویری آن خودرو قرار می‌دهند و یا روی فرمان، اما در خودرو تیگو ۷ این دکمه‌ها کنار پای راننده است که هر بار برای استفاده از این قسمت باید با دقت تمام این دکمه‌ها را فشرد زیرا ۴ دکمه از هر قسمت در کنار هم ردیف شده اند که احتمال خطا و اشتباه وجود دارد در هنگام استفاده از آن‌ها. قرار گرفتن دکمه‌های نامربوط در کنار هم و زیاد بودن تعداد دکمه‌ها که باعث اشتباه مصرف کننده می‌شود.
با توجه به این که سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان به شمار می‌رود، برای خرید و فروش تیگو 7 می‌توانید به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.
منبع : ویرلن