تبیان، دستیار زندگی

آسیب‌های دندان مصنوعی به فک

متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت از آسیب به استخوان فک پیشگیری می‌کند، گفت: دندان‌های مصنوعی متحرک هستند و در افراد مسن سبب تحلیل استخوان فک آنها می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فک و صورت
سیدعلیرضا پرهیز در  هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران در ارتباط با مسئله ایمپلنت اظهار داشت: ایمپلنت امروزه موفق‌ترین درمان در دندانپزشکی به شمار می‌رود و زمانی این روش لوکس و تجمل‌گرایانه بوده و قشر ثروتمند از آن بهره‌مند می‌شدند.

وی افزود: ایمپلنت امروزه جزو درمان‌های پایه دندانپزشکی است و هدف از انجام آن از تأمین دندان به بهبود کیفیت زندگی فرد تبدیل شده است.

دبیرعلمی هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه ایمپلنت نیاز فرد را که دچار از دست رفتن دندان شده تأمین می‌کند، گفت: زمانی این مسئله مطرح بود که اگر دندان فرد دچار مشکل شد اگر به هر طریقی آن را نگه دارند بهتر است ولی الان مشخص شده که دندانی که سبب عفونت‌های متعدد و لق شدگی شده است بهتر است حذف شود چرا که آسیب به استخوان فک می‌رساند.

پرهیز تأکید کرد: تعلل در انجام ایمپلنت سبب از دست رفتن فرصت درمان ساده خواهد شد و درمان را با پیچیدگی همراه می‌سازد.

وی در ارتباط با دندان مصنوعی گفت: دندان‌های مصنوعی متحرک هستند و افراد مسن زمانی که در دهان آنها گذاشته می‌شود به دلیل حرکت دندان‌ها روی فک تحلیل استخوانی بروز می‌یابد در حالی که ایمپلنت باعث حفظ استخوان فک می‌شود.

دبیر هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه مزایای ایمپلنت بسیار زیاد است گفت:‌ توصیه ما پزشکان به ویژه برای جوان‌ترها این است که نسبت به دندان‌های از دست رفته در زمان مناسب اقدام کنند تا به مرور شاهد تحلیل استخوان فک در آنها نباشیم.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .