تبیان، دستیار زندگی

توقف کسب و کار در سال 97

سازمان تعزیرات از افزایش 45 درصدی توقف کسب در سال 97 خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سازمان تعزیرات
جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان و کم اثر بودن این برخوردها برای جلوگیری از وقوع تخلف در مرحله بعد گفت: مستحضرید در سازمان بخشی از کارهایمان منتهی به صدور حکم می شود که ضمانت اجرایی کار ما است.

وی افزود: اینکه ما چه هدفی را از ضمانت اجرایی دنبال می کنیم اینکه احکام صادر شده هدف اصلاحی دارد یا اینکه ما تلقی کنیم که دیگر با این جریمه قرار نیست تخلفی صورت گیرد تلقی اشتباهی است.

انصاری بیان داشت: آنچه سازمان از ابزارهای ضمانت اجرایی در اختیار دارد در جاهایی از حداکثرش استفاده می کند اما شاید کافی نباشد اما تصمیمات ما همه منجر به جریمه نمی شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برای مثال در سال ۹۷ ما در حوزه توقف فعالیت کسب افزایش بیش از ۴۵ درصدی داشتیم و در اینده هم حتماً از همه مقررات و پتانسیل هایمان استفاده خواهیم کرد.

انصاری در پاسخ به این سوال که سخنگوی قوه قضاییه گفته است به موضوع افزایش ساعتی قیمتها ورود می کند و باید دولت پاسخگو باشد گفت: ما در بهترین شرایط همکاری با قوه هستیم.

وی گفت: اگر ظرفیت بیشتری در قوه قضاییه وجود دارد و فکر میکنند برخوردها می تواند به بهتر شدن اوضاع کمک کند حتما از آن استفاده میکنیم و این موضوع را در جلسات متعدد هم پیگیر بوده ایم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: دستور العملهای تنظیم شده هم یک موردش به تایید شورای هماهنگی قوا رسید و در گذشته هم وظیفه دولت تنظیم بازار بوده است اما مانعی برای ورود سایر دستگاه ها نبوده است.

وی در خصوص قاچاق کالا و برخورد با دانه درشتها و امحاء کالای قاچاق گفت: بخشی از مأموریت ما که میشود گفت بخش پر حاشیه و پر دردسر است مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

انصاری ادامه داد: آنچه که در سیاست گذاری تبیینی ما رخ داده است این است که ما در حوزه سازمان یافته ورود نمی کنیم که راساً در قوه قضاییه مورد بررسی قرار میگیرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: آنچه بیان آماری ما میگویید این است که در سال ۹۷ بیش از ۲۶ درصد رشد ورودی پرونده داشتیم که ۳۴۵۲ فقره پرونده مهم و‌کلان برخورد با دانه درشتها داشتیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: میزان محکومیت‌های این حوزه رشد یافته و در آمدهای دولت هم از همین رشد بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

انصاری در خصوص اینکه شورای رقابت نمی تواند برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون نرخ گذاری شود با این توصیف مبنای تعذیرات برای برخورد با گران‌فروشی خودرو چیست گفت: در حوزه خودرو همه در جریان افت و‌خیزهای اخیر هستند.

رئیس سازمان تعزیرات بیان داشت: اینکه بگوییم خودرو قیمت ندارد روایت درستی نیست آنچه مسلم است این است که تعیین قیمت خودرو در اختیار کارگروه تعیین قیمت خودرو است.

وی در همین رابطه گفت: ما در همین حال حاضر داریم به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کنیم و ۸۰ درصد خودروی تولیدی خودروسازان وارد فازی شده است که قیمتش مشخص است.

انصاری گفت: اینکه ما به اندازه همه اصناف چابک باشیم مطالبه درستی است اما نمی شود به اندازه همه اصناف یک فرد مراقب داشته باشیم اما اینکه بتوانیم حضور حداکثری داشته باشیم حتماً درست است.

رئیس سازمان تعزیرات بیان داشت: اگر همکاری همه مراجع اتفاق بیافتد مطالبه انتظاری مردم برای حضور مستمر بهتر اتفاق می افتاد.

وی افزود: ۴۰ درصد پرونده های ما پرونده های شاکی دار است و در تمام پرونده های دارای شکایت وظیفه ما این است که حقوق شاکی را ادعا کنیم و بیش از ۶۰ درصد احکام صادره ناظر بر این است که شکات به حق خودشان برسند.

انصاری بیان داشت: ما اگر در پرونده های تعذیراتی شاکی داشته باشیم اولویت داریم برای رسیدگی و هیچ‌ هزینه دادرسی هم به مطالبه گر وارد نمیکنیم.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .