تبیان، دستیار زندگی

تبیان راه سالم نگه داشتن کلیه را آموزش می دهد

بخش سلامت وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای آموزشی، روشه های سالم نگه داشتن کلیه را آموزش می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
5 راه سالم نگه داشتن کلیه
به گزارش روابط عمومی، کلیه یکی از اجزای حیاتی بدن و عملکرد آن، در سلامت عمومی و کلی بدن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین توجه کردن به عملکرد و سلامت کلیه‌ها بسیار مهم است.
به همین منظور، حمید عبادی در متن این مقاله آموزشی آورده است: «نوشیدن مقادیر زیاد مایعات به عملکرد صحیح و بهتر کلیه‌ها کمک می‌کند. ادرار انسان باید به رنگ کاه باشد. اگر رنگ ادرار از رنگ کاه تیره‌تر باشد، یکی از موارد محتمل دهیدراته یا کم آب بودن بدن است.
در هوای گرم یا در طول فصول گرم سال، وقتی به‌جای گرمسیری سفر می‌کنید و یا وقتی سخت ورزش می‌کنید، بدن شما نیاز به آب و مایعات بیشتری از حالت معمول دارد چراکه باید آب از دست‌ رفته توسط تعریق را دوباره جایگزین کند.
رژیم غذایی متعادل شده، ضامن دریافت تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. باید سعی شود در رژیم غذایی از میوه‌ها، سبزی‌ها و غلاتی مثل نان، برنج و غذاهای تهیه‌ شده از آرد گندم بیشتر استفاده شود. همچنین ضروری است که از غذاهای خیلی شور (پرنمک) و خیلی چرب خودداری کرد. »
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «5 راه سالم نگه داشتن کلیه» را در بخش سلامت وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.