تبیان، دستیار زندگی

به بهانه زادروز تولد پرفسور حسابی؛

تبیان کتاب «مرد نخستین» را واکاوی می کند

بخش کتاب و کتابخوانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، همزمان با زادروز پروفسور حسابی، به بررسی کتاب «مرد نخستین» پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 پرفسور حسابی
 به گزارش روابط عمومی، کتاب «مرد نخستین» روایت زندگی پرفسور محمود حسابی است که مخاطب قصه‌های علم را با فراز و نشیب‌های علمی این دانشمند مشهور ایرانی آشنا می‌سازد.
به همین منظور حسین جمالی فرد در بخشی از متن این مقاله آورده است: «زندگی مشاهیر علمی و مذهبی هر کشور، گنجینه‌ای از تجربه‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌هایی است که می‌تواند برای نسل جوان به‌مانند یک الگو و راهنمای زندگی مورداستفاده قرار گیرد.
سال‌هاست زندگی این مشاهیر، به‌عنوان قصه‌ای رئال در ادبیات و کتاب، سینما و تئاتر و ... باززنده سازی شده و با اقبال بی‌نظیر مخاطب نیز همراه شده است. علاوه بر این، نوشتن زندگی‌نامه در ادبیات ایران از سابقه‌ای طولانی برخوردار است و آثار قابل‌توجهی درباره بزرگان ایران‌زمین از نویسندگان مختلف به زیور چاپ و نشر آراسته‌شده است.
کتاب «مرد نخستین»، زندگی‌نامه داستانی پرفسور محمود حسابی است که توسط انتشارات سوره مهر و در قالب مجموعه کتاب‌های مفاخر ملی – مذهبی منتشرشده است. محمود اکبرزاده به‌عنوان نویسنده کتاب، در شانزده فصل مجزا، به شانزده مقطع مهم از زندگی محمود حسابی پرداخته است؛از تولد تا مرگ؛ 64 سال زندگی پرفرازونشیب در حوزه علم، سیاست، فرهنگ و البته خانواده.»
شایان ذکر است، علاقمدان می توانند متن کامل مقاله اینترنی «مرد حسابی!» را در بخش کتاب و کتابخوانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.