تبیان، دستیار زندگی

خون تازه در رگ‌های بوکس ایران

برگزاری تورنمنت بین المللی جام مکران در ایران نشان می دهد که یک خون تازه‌ای در فدراسیون بوکس ایران جاری شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بوکس ایران
تورنمنت بین المللی بوکس جام مکران به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حالی از سوم تا هشتم اسفندماه به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد که مرحله آخر اردوهای تیم ملی در حالا حاضر به میزبانی چابهار در حال پیگیری است.

شرایط تمرینات تیم ملی بوکس پیش از آغاز تورنمنت جام مکران در سیستان و بلوچستان چطور است: از روز چهارشنبه نفرات حاضر در اردوی تیم ملی در دو مرحله به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند و در طول این چند روز، تمرینات ملی‌پوشان زیرنظر کادر فنی در چابهار پیگیری می‌شود تا روز سه‌شنبه ملی‌پوشان در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین می‌کردند، اما با توجه به اینکه تا آغاز مسابقات زمان کمی باقی مانده، ما تمرینات را سبک‌تر کرده‌ایم تا ان‌شاءالله بچه‌ها از روز سوم برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی آماده شوند. 

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط امکانات و آب و هوای منطقه آزاد چابهار برای برگزاری این تورنمنت بین‌المللی چطور است، گفت: انصافا شرایط عالی است، از نظر آب و هوا و امکانات شرایط خوبی را داریم و بنده معتقدم اگر مسئولان فدراسیون بوکس بتوانند شرایط را مهیا کنند، تیم ملی بوکس در مراحلی که اردوی تیم ملی قرار است برگزار شود، باز هم ملی‌پوشان در این آب و هوا حضور داشته باشند و تمرین کنند. آب و هوا اینجا از همه لحاظ فوق‌العاده است. تا شهریورماه ما حتی می‌توانیم در چابهار تمرین داشته باشیم چرا که اینجا در گرمترین شرایط ۲۵ درجه است، یعنی حتی تابستان‌های سیستان و بلوچستان گرمتر از تهران نیست. 

مظاهری در پاسخ به این سؤال که برای نخستین بار تورنمنت بین‌المللی چابهار قرار است در ایران برگزار شود، این میزبانی چقدر به بوکس ما می‌تواند کمک کند، گفت: قطعا برگزاری تورنمنت بین‌المللی جام مکران می‌تواند کمک بزرگی به بوکس ایران کند. یک موضوعی که بسیار مهم است این است که ما برای حضور در تورنمنت‌های خارجی نمی‌توانیم با ۳۵ بوکسور راهی دیدارهای خارجی شویم، اما خوشبختانه این فضا آماده شده تا ما بتوانیم حتی نفرات سوم تیم ملی بوکس را نیز در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت دهیم. به اعتقاد من برگزاری چنین تورنمنت‌هایی هر چقدر در ایران بیشتر شود به موفقیت بوکس ایران کمک خواهد شد. 

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: حضور تیم‌هایی مثل قزاقستان و هندوستان خیلی به ما کمک می‌کند، بچه‌های ما می‌توانند با تمرین کردن با بوکسورهای خارجی حاضر در این تورنمنت از آنها الگوبرداری کنند، ضمن اینکه در کارنامه ورزشی آنها مبارزه با بوکسورهای خارجی نیز ثبت می‌شود. 

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که با برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی در ایران به اعتقاد شما چقدر نگاه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا به بوکس ایران تغییر می‌کند،گفت: ما شاهد هستیم که اردوهای تیم ملی در تمام رده‌ها برگزار می‌شود و اینکه حالا فدراسیون ایران در آغاز مسیر میزبانی تورنمنت بین‌المللی قرار گرفته، نشان می‌دهد رئیس فدراسیون و تمام بدنه این رشته دست به دست داد‌ه‌اند تا نشان دهند یک خون تازه‌ای در فدراسیون بوکس جاری شده است. وقتی کشورهای خارجی در این تورنمنت حضور پیدا می‌کنند، ایران نشان می‌دهد که می‌تواند میزبان یک تورنمنت باکیفیت باشد، قطعا دیدگاه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا به بوکس ایران تغییر می‌کند. امیدوارم برگزاری چنین تورنمنت‌هایی در ایران ادامه داشته باشد. 

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: از حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، بلوچ مسئول منطقه آزاد چابهار و ادهم کرد مدیرکل ورزش سیستان و بلوچستان برای میزبانیاین رقابت‌ها و تمام تلاش‌هایی که انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.
منبع: خبرگزاری فارس