تبیان، دستیار زندگی

ترسیم دنیای صلح‌آمیز کودکان در «این سو، آن سو»

کارگردان انیمیشن کوتاه «این سو، آن سو» که در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، گفت: پیام انیمیشن ما این است که کاش دنیای بزرگسالان هم مثل دنیای کودکان پر از صلح و دوستی بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انیمیشن «این سو، آن سو»

لیدا فضلی کارگردان انیمیشن کوتاه «این سو، آن سو» که اثرش در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران داوری می‌شود، در این باره گفت: داستان فیلم به صورت خلاصه این است که هیچ مرزی نمی‌تواند مانع شکل‌گیری دوستی‌ها و محبت بین کودکان شود و کاش دنیای بزرگسالان هم مثل دنیای کودکان پر از صلح و دوستی بود.

وی که اثرش برای نخستین بار در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران به نمایش درمی‌آید، افزود: جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های تخصصی انیمیشن است و شرکت در آن باعث دیده شدن کار ما توسط اهالی انیمیشن می‌شود.

این انیماتور جوان درباره سابقه حضورش در ادوار پیشین جشنواره پویانمایی تهران گفت: سال ۸۷ با انیمیشن «چرا سگ‌ها از گربه‌ها متنفرند» در این جشنواره شرکت کردم و تندیس طلایی را برای استفاده طنز در پویانمایی دریافت کردم.

وی درباره تغییرات جشنواره طی سال‌های برگزاری آن توضیح داد: جشنواره در این سال‌ها رشد خوبی داشته و رقابت خوب فیلم‌سازان حوزه انیمیشن در این چند سال افزایش یافته و کارهای موفق و خوبی در جشنواره پویانمایی تهران دیده می‌شود. همچنین ورک‌شاپ‌ها و سخنرانی‌های مفیدی در روزهای جشنواره برگزار می‌شود که برای فیلم‌سازان خصوصا فیلم‌سازان جوان بسیار کاربردی و مفید است. 

کارگردان انیمیشن کوتاه «این سو، آن سو» در پایان درباره مشکلات این حوزه بیان کرد: معمولا ساخت انیمیشن به‌ویژه انیمیشن کوتاه با مشکلات مالی و معیشتی کارگردانان همراه است و به دلیل کمبود منابع مالی تخصیص یافته به انیمیشن، کارگردانان این حوزه همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: فارس