تبیان، دستیار زندگی

پیشنهادهایی برای اولین جمعه اسفند

با فیلم سریال و موسیقی هت تریک کنید

دیدن تازه واردها در سینما، شبکه نمایش خانگی و موسیقی که چند روز از ورودشان به بازار نگذشته است، نوید یک روز تعطیل با انتخاب‌های داغ را می‌دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
1
حالا که می روی
سلام به اسفند و سلام به‌روزهای شلوغِ آخرین ماه سال. در هیاهوی «چه کنم چه کنم های» خانه‌دار و بچه‌دار، فارغ از دل‌مشغولی‌های روزمره و همیشگی، بهتر است ساعتی از روز جمعه را به حال و هوای دل خودتان، وقت فراغت را صرفِ کارهایی کنید که لذت‌بخش است.

موسیقی با صدای معتمدی


باور نمی‌کنی حال دل مرا

یادی نمی‌کنی از عاشقت چرا

من دوست دارمت چون شب که ماه را

من می‌سرایمت چون‌که دل آه را

شاهکاری ادبی از محمدمهدی سیار وقتی با صدای گرم و دل‌نشین محمد معتمدی ترکیب شود، حاصل کار یک آلبوم شنیدنی است بانام «حالا که می‌روی». جدیدترین اثر محمد معتمدی خواننده خوش‌صدای کشورمان که از روز سه‌شنبه روانه بازار موسیقی شده استY هشت قطعه با کلام دارد که فرید سعادتمند آهنگسازی آن را بر عهده داشته است. قطعات عاشقانه این آلبوم برگرفته از اشعار سیار در کتاب رودخوانی است و در مرکز موسیقی مأوا تولیدشده است. «حالا که می‌روی» در 2 نسخه دیجیتال آنلاین معمولی و عالی به قیمت 8 هزار تومان قابل خریداری و دانلود است.

 

تلویزیون با تماشای مستندها

این جمعه بهتر است وقتی را هم برای دیدن برنامه‌های شبکه مستند بگذارید. «بزرگراه‌های جهنمی»، مجموعه مستندی درباره گروهی از امدادگران است که به کمک‌رانندگان گرفتارشده در مسیرهای صعب‌العبور می‌شتابند. این مستند تماشایی ساعت 10:30 دقیقه صبح پخش می‌شود. در کنداکتور این شبکه و حوالی ساعت 4 عصر هم می‌توانید برنامه سینما مستند را ببینید که مثل هر هفته یکی از بهترین فیلم‌های مستند سینمایی جهان را پخش می‌کند.

در شبکه آموزش هم حدود ساعت 12:30 مستند تماشایی «آزمایش‌های عجیب» پخش می‌شود که در این مستند گروهی جستجوگر علم، دست به آزمایش‌هایی عجیب‌وغریب علمی می‌زنند که در شرایط عادی، امکان انجام آن نیست.

از مستندها که بگذریم، حوالی عصر و نزدیک ساعت هفت شب، محله گل‌وبلبل، عمو پورنگ و دوستان در شبکه دو مهمان خانه‌ها می‌شوند. پس با خیال راحت و فراغ بال می‌توانید بچه‌های خانه را با جعبه جادویی تنها بگذارید و خودتان کمی استراحت کنید.

اما فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین ماه اسفند؛ شبکه یک فیلم سینمایی رنگ خدا ساخته مجید مجیدی را در جدول پخش خود قرار داده است. فیلم مشهور و پر جایزه مجیدی که با محسن رمضانی به‌عنوان بازیگر نابینا و هنرمندی حسین محجوب توانست مخاطبان بسیاری را در سینمای ایران و جهان برای خود پیدا کند.قصه فیلم درباره محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم است که برای گذراندن تعطیلات تابستان به روستا و خانه پدری بازمی‌گردد.

به مناسبت روز جهانی زبان مادری، شبکه نمایش یک فیلم سینمایی از سینمای هند برای پخش در ساعت پنج عصر در نظر گرفته است. انگلیش وینگیلیش محصول سال 2012 است که سری دوی، آجیت کومار، آمیتاب باچان در آن بازی می‌کنند. یک زن هندی با بازی سری دوی به خاطر یاد نداشتن زبان انگلیسی مدام از سوی خانواده‌اش تحقیر می‌شود، او برای عروسی خواهرزاده‌اش به نیویورک سفر می‌کند و در آنجا به خاطر یاد نداشتن زبان انگلیسی دچار مشکل می‌شود برای همین با دیدن یک آگهی تصمیم می‌گیرد تا در کلاس زبان انگلیسی ثبت‌نام کند و ادامه ماجرا.

سینما با هت تریک

این هفته می‌توانید فیلم هت تریک ساخته رامتین لوافی را پس از کش‌وقوس‌های فراوانی که در راه اکران داشت، روی پرده سینماها ببینید.«هت تریک» برای اولین بار سال گذشته در جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد؛ و توانست سیمرغ بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن برای ماهور الوند را کسب کند.امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی بازیگران این درام اجتماعی 90 دقیقه‌ای هستند.

سریال خانگی با رقص روی شیشه

اگر جزو کسانی هستید که سریال‌های شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کنید احتمالاً خبردار شده‌اید که سریال «رقص روی شیشه غبار» با یک دوجین ستاره سینما در بازار نمایش خانگی توزیع‌شده است.داستان سریال یک قصه عاشقانه و اجتماعی است. رعنا و یغما زندگی خوب و عاشقانه‌ای دارند اما زندگی‌شان را سایه رازهایی که پنهان کرده‌اند تهدید می‌کند و همین پنهان‌کاری ماجراهای هولناکی را برایشان رقم می‌زند.

مهدی گلستانه، کارگردان این سریال بازیگرانی چون بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، مهرداد صدیقیان، میترا حجار، هدی زین‌العابدین، حامد کمیلی، ستاره اسکندری، بیتا فرهی، سحر قریشی، همایون ارشادی، ترلان پروانه را برای ایفای نقش‌ها در این سریال 26 قسمتی انتخاب کرده است.

موزه گردی با عروسک‌ها

حتماً می‌دانید که ما در پیشنهادهای آخر هفته، هوای کوچولوهای خانواده را هم داریم. بد نیست در این آخر هفته‌های شلوغ سال، کمی هم برای بچه‌ها وقت بگذارید. پیشنهاد ما بازدید از موزه عروسک‌هاست که هم برای بچه‌ها لذت‌بخش و هم بزرگ‌ترهایی که می‌خواهند به یاد دوران کودکی، با عروسک‌های دوست‌داشتنی، تجدید خاطره داشته باشند.

موزه عروسک و فرهنگ ایران یک موزه خصوصی است که در آن مجموعه‌ای عروسک‌های ایرانی و محلی و البته دست‌ساز جمع‌آوری‌شده است تا بازدیدکنندگان با عروسک‌های مناطق مختلف ایران، فرهنگ و آداب‌ورسوم، قصه‌ها و افسانه‌ها آشنا شوند. اگر سری به این موزه بزنید، عروسک- مجسمه‌هایی از زنان با پوشاک سنتی نواحی گوناگون، مجموعه عروسک‌های فرهنگی با پوشاک زنانه و مردانه از دوره عیلامی تا قاجار و مجموعه عروسک‌هایی از پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان ایران در انتظار شما هستند.

پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت 11 صبح تا 5 بعدازظهر به موزه عروسک‌ها در مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2 بروید و از تماشای یک عالمه عروسک لذت ببرید.