تبیان، دستیار زندگی

قوانین ریش گذاشتن و اشتباهاتی که مرتکب می‎شوید

همانطور که خانم‌ها به زیبایی شان اهمیت می‌دهند، آقایان نیز باید به ظاهر خود رسیدگی کنند. یکی از راه‌هایی که آقایان می‌توانند به صورت شان تنوع دهند، گذاشتن ریش است. اما ریش گذاشتن به همین سادگی هم که فکرش را می‌کنید، نیست. به همان اندازه که موی سر نیاز به رسیدگی دارد، به ریش‌تان هم باید توجه کنید.اما اکثر آقایان در این راه اشتباهاتی را مرتکب می شوند که در ادامه بر آنها اشاره کرده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روغن مخصوص، ریش، مردان، شامپو،پوست، مرطوب کننده، سبیل، خط ریش، زیبایی، انسان زیبا

از روغن‌های مخصوص ریش استفاده نمی‌کنید

اگر به فکر بلند کردن ریشتان هستید، باید به فکر تهیه روغن‌های مخصوص ریش هم باشید. روغن ریش یک محصول آرایشی بهداشتی ست که برای ایجاد رطوبت و تغذیه رسانی به پوست زیر ریش و ریش استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا ریش و سبیل آقایان ظاهری مناسب‌تر داشته باشد. استفاده از روغن‌ها فواید زیادی دارند، ازجمله:

پوست شمارا مرطوب می‌کند. حتماً شما هم برای پوست صورتتان از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید. استفاده از این کرم‌ها برای قسمت‌هایی از پوستتان که زیر ریش قرارگرفته، سخت است. در این شرایط روغن‌ها می‌توانند به کمکتان آیند. شما به کمک روغن خیلی راحت می‌توانید پوستتان را نرم و مرطوب کنید.

روغن‌ها علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت، خود ریش را هم براق و روشن می‌کنند.

اگر شانه کردن ریشتان برایتان سخت و دردناک است، خیلی راحت می‌توانید به کمک روغن آن را نرم کرده و سپس شانه کنید.

آیا می‌دانید که اگر پوست زیر ریشتان مرطوب نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس از مدتی دچار خارش و به تبع دردناک خواهد شد. برای جلوگیری از کاهش التهاب می‌توانید از روغن‌ها استفاده کنید.

توصیه می‌شود از روغن ریش یک‌بار در روز و آن‌هم بعد از دوش گرفتن استفاده شود. بعدازاینکه ریش را به‌طور کامل خشک کردید، 5 قطره از روغن ریش را کف دستتان بریزید، دست‌ها رو به هم بمالید و بعد کف دستتان را از دو طرف صورت به سمت پایین بکشید تا ریش‌ها کاملاً به روغن ریش آغشته شوند. در مرحله آخر لازم است که با یک شونه مخصوص ریش آن را شانه بزنید.

ریشتان را شانه نمی‌زنید

شاید فکر کنید که ریش نیازی به شانه کردن ندارد و باید آن را به حال خودش رها کنید تا بلند شود. اما اگر یک‌بار آن را شانه کنید، تغییرات آن را احساس خواهید کرد. درست مانند موی سر، موهای ریش نیز به شانه زدن نیاز دارند. برای این‌که ریش شما تمیز و مرتب جلوه کند، باید آن را روزی یک‌بار شانه کنید. علاوه بر آن، با شانه کردن ریشتان، روغنی که به آن زده‌اید نیز به‌طور کامل پخش می‌شود. اگر ریشتان کوتاه است، می‌توانید از شانه استفاده کنید اما برای آقایانی که ریش‌بلندی دارند، برس انتخاب بهتری ست.

برای بلند شدن ریشتان صبر نمی‌کنید

بسیاری از آقایان تحمل صبر کردن برای بلند شدن ریششان را ندارند. آن‌ها یک تا دو هفته صبر می‌کنند و زمانی که می‌بینند ریششان آن‌طور که انتظارش را داشتند بلند نشد، تصمیم می‌گیرند که آنها را از ته بزنند. اما سؤال اینجاست که آیا به ریشتان زمان کافی برای رشد کردن می‌دهید؟ مطمئناً پاسخ شما منفی ست. کارشناسان توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید ریشتان آن‌طور که باید رشد کند، باید حداقل 2 ماه صبر کنید اما صبر آقایان معمولاً کمتر از این زمان است.

باورهای اشتباهی در سردارید

بسیاری از آقایان به دلیل باورهای اشتباهی که در سردارند، از بلند کردن ریشتان سرباز می‌زنند. در اینجا به برخی از این باورها اشاره‌کرده‌ایم:

ریش من پر نیست، ازاین‌رو نمی‌توانم آن را بلند کنم
اگر قسمت‌هایی از ریشتان کم‌پشت‌تر است، نگران نباشید، پس از 2 ماه که ریشتان بلند شد، قسمت‌های خالی ریشتان نیز پرشده و دیگر به چشم نمی‌آید.

شیو کردن صورت موجب رشد سریع‌تر موها می‌شود
ژنتیک تأثیر زیادی روی رشد موها دارد اما این‌که شما با اصلاح صورتتان بتوانید رشد موهایتان را بیشتر کنید، اشتباه است.

برای قرار ملاقات‌های مهم ریشتان را می‌زنید

شاید فکر کنید که باوجود ریشی که هنوز به‌طور کامل بلند نشده، ظاهرتان به‌هم‌ریخته و کثیف به نظر می‌رسد، به‌طوری‌که تصمیم می‌گیرید برای ملاقات مهمتان آن را بزنید، اما بدانید که این تصور شما اشتباه است. اگر رسیدگی‌های لازم را مانند شانه زدن، چرب کردن یا مرتب کردن، انجام دهید، ریش می‌تواند حتی چهره برخی از آقایان را جذاب‌تر کند.

ریش در تابستان به شما احساس خفگی می‌دهد

تحقیقات نشان داده که ریش در تابستان، نه‌تنها به شما احساس گرما و خفگی نمی‌دهد، بلکه خاصیت خنک‌کننده نیز دارد.

سبیلتان را نادیده می‌گیرید

شاید انقدر تمرکزتان را روی ریش گذاشته‌اید که از سبیل غافل شده‌اید، اما بدانید که سبیل می‌تواند جذابیت ریش شمارا چند برابر کند. بنابراین بهتر است که به هردوی آن‌ها در کنار هم رسیدگی کنید.

استایل تان را مشخص کنید. چه مدل ریش و سبیلی به شما می‌آید. سبیل والروس، مدادی، نعل اسبی یا هشت؟ شما باید به توجه به فرم صورت و ریشتان، سبیلی که مناسبتان است را انتخاب کنید.

از واکس‌های سبیل استفاده کنید. همان‌طور که شما برای حالت دادن ریشتان از روغن استفاده می‌کنید، برای حالت دادن سبیلتان هم از باید از واکس کمک بگیرید. به کمک واکس می‌توانید آن را به هر حالتی که دوست دارید فرم دهید.

به سبیلتان فرم دهید. یک قیچی دم دست داشته باشید و هرزمانی که احساس کردید سبیلتان بلند و ناهماهنگ شده، آن را مرتب و تمییز کنید.

آن را شانه کنید. همان‌طور که شما ریشتان را شانه می‌کردید، باید سبیلتان را هم شانه کنید. با این کار ظاهر شما تمییز و مرتب خواهد بود.

آن را به روش اشتباه خشک می‌کنید

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که برای بیرون رفتن از خانه عجله داشته باشید و بعد از حمام بخواهید که با سشوار ریشتان را خشک‌کنید. اشتباهی که شما در این مرحله مرتکب می‌شوید این است که درجه سشوار را روی بیشترین درجه می‌گذارید. همین کار باعث می‌شود که ریش شما خشک و شکننده شود. به‌جای آن، سشوار را روی کمترین درجه بگذارید و به کمک یک شانه آن را خشک‌کنید. پس از خشک‌کردن ریشتان می‌توانید از بالم ریش برای براق کردن آن استفاده کنید.

آن را به‌درستی نمی‌شویید

یکی از کارهای مهمی که شما باید انجام دهید، شستن ریشتان است، به‌خصوص اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه و در گردوغبار به سر می‌برید. بسیاری از آقایان فکر می‌کنند که می‌توانند ریششان را با شامپویی که به سرشان می‌زنند بشویند، درحالی‌که این کار اشتباه است. مشکل شامپو این است که روغن‌های طبیعی پوست صورتتان را از بین برده و آن را خشک می‌کند که به‌تبع منجر به التهاب، سوزش، خارش و درد نیز می‌شود. برای شستن ریشتان بهتر است که از شامپوهای مخصوص ریش استفاده کنید.

خط ریشتان را بیش‌ازحد اصلاح می‌کنید

پس‌ازاین که 1 ماه از بلند کردن ریشتان گذشت، زمان آن است که موهای اضافی اطراف آن را بزنید. اما در این کار باید احتیاط زیادی به خرج بدهید زیرا اگر خط ریشتان کمی بالا یا پایین شود، تمام زحماتتان بر باد می‌رود. برای این کار یک خط فرضی از دو طرف گوشتان که از زیر چانه‌تان می‌گذرد را تصور کنید. این خط منحنی می‌تواند راهنمای شما برای زدن موهای اطراف ریشتان باشد. حواستان باشد تا از آن خط بالاتر نیایید.
منبع: mankind
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.