تبیان، دستیار زندگی

خبر خوش برای طرفداران سریال محبوب تلویزیون

«پایتخت» شب سال تحویل می آید

سیروس مقدم و محسن تنابنده، کارگردان و طراح سری مجموعه پایتخت قصد دارند برای شب سال نو 98، مطابق با رسم معمول و پرطرفدار جهانی صنعت سریال سازی اپیزود ویژه یا Special Episode این مجموعه را تولید و آماده پخش کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



مجموعه تلویزیونی «پایتخت»

ساخت اپیزود ویژه یا «Special Episode» در صنعت سریال سازی امری است مرسوم که معمولاً تهیه‌کنندگان سریال‌های موفق به مناسبت‌های چون کریسمس نسخه‌ای تک‌قسمتی خاص و نه لزوماً درباره داستان را در مدت‌زمان بالاتری نسبت به زمان عادی اپیزودهای سریال (حتی گاهی تا نود دقیقه) را برای مخاطبانشان تهیه و تولید می‌کنند.

سیروس مقدم همراه با محسن تنابنده طراح و سرپرست نویسندگان سریال پایتخت هم قصد دارند برای نخستین بار در تلویزیون ایران، همگام با صنعت سریال سازی جهان، برای شب عید امسال اپیزود ویژه «پایتخت» را تولید کنند. این قسمت که تایمی بالای نود دقیقه دارد، فیلمنامه اش بر اساس طرحی از محسن تنابنده توسط خشایار الوند نوشته‌شده و قرار است طی چند روز آینده جلوی دوربین برود.

اسپیشیال اپیزود «پایتخت» قرار است در شب سال نو که مصادف است با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، روی آنتن برود.

سیروس مقدم که این روزها مشغول کارگردانی سریال «خواب‌زده» است، در حدفاصل تعطیلی فاز اول و دوم این سریال که از اوایل اسفندماه شروع می‌شود، اسپیشال اپیزود پایتخت را جلوی دوربین می‌برد. تمامی شخصیت‌های اصلی سریال «پایتخت» ازجمله احمد مهرانفر بازیگر نقش ارسطو که در حال حاضر درگیر بازی در سریال «سال‌های دور از خانه» است، در این تک قسمت بازی دارند.

این تک قسمت که به تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید می‌شود، هیچ ارتباطی با فصل شش مجموعه پایتخت ندارد و کاملاً طبق استانداردهای یک اپیزود ویژه هویتی مستقل دارد.

«دکترهو»، «دانتون ابی»، «لاست»، «بوجک هورسمن»، «فرار از زندان» و... معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های هستند که اپیزود ویژه آن‌ها ساخته‌شده است.