تبیان، دستیار زندگی

تبیان از علت مخفی ماندن مزار حضرت فاطمه(س) می گوید

بخش مشاوره وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به بررسی علت مخفی ماندن مزار حضرت فاطمه(س) پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مزار حضرت فاطمه
 به گزارش روابط عمومی، قبر مخفی زهرا (س) سند مظلومیت و ظلمی است که به خاندان پیامبر روا شد و فریاد اعتراض ایشان به غاصبان خلافت تا همیشه تاریخ است.
به همین منظور، مریم گل محمدی در بخشی از متن این مقاله آورده است: «از کوششى که در پنهان داشتن مزار حضرت فاطمه (س) به‌کاربرده شده است، معلوم می‌شود که خانواده پیامبر (ص) دراین‌باره، نگرانی‌هایی داشتند. یک قسمت آن ممکن است به خاطر اجراى وصیت حضرت زهرا (س) باشد، زیرا آن حضرت نخواسته بودند کسانى که از آنان ناخشنود بودند، در تشییع‌جنازه حاضر شوند و با این کار می خواستند اعتراض و ناخشنودی خود را از آنان به همه اعلام نمایند.
حضرت زهرا (س) زمانی که وقت رحلتشان نزدیک شد و در بستر به حالت احتضار بسر می‌بردند، حضرت علی ـ علیه السّلام ـ بر بالای بسترشان آمدند و بعد از صحبت‌هایی که با همدیگر کردند، حضرت فاطمه (س) اجازه خواستند تا چند وصیت به همسرشان علی ـ علیه السّلام ـ کنند. از جمله وصایای حضرت زهرا (س) به علی ـ علیه السّلام ـ این بود که فرمودند: ای پسرعمو! اگر تا چند ساعت دیگر از دنیا رفتم جنازه‌ام را شبانه تشییع کن و مراسم تشییع مرا اعم از غسل و کفن و نمازخواندن و دفن کردن باید در محیطی مخفی و پنهان انجام دهید و فقط به کسانی اجازه در تشییع دهید که ظلم و جفا نسبت به من روا نداشته‌اند و حتّی به یک نقل، حضرت زهرا (س) تصریح کردند که نگذارید ابی‌بکر و عمر بر من نماز بخوانند و در تشییع‌جنازه من شرکت کنند.»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «چرا مزار حضرت فاطمه برای همیشه مخفی ماند» را در بخش مشاوره وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.