تبیان، دستیار زندگی

جامعه روحانیت فراگیر می‌شود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز پیکره نداشتن این جامعه را دلیل تغییر در اساسنامه عنوان کرده و گفت که پس از تغییر اساسنامه سازوکاری نوشته شد و در جامعه رای آورد که جامعه روحانیت در سراسر کشور فراگیر شود و از هر استان عضو گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارشناس
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل تغییر اساسنامه جامعه روحانیت گفت: ما دیدیم جامعه پیکره ندارد. یعنی تعدادی از بزرگان جمع می شوند اما حامیان جامعه خیلی فعال نیستند؛ لذا مثل قبل انقلاب دوباره شروع کردیم.

چون قبل از انقلاب همه علمای بلاد را جامعه روحانیت هماهنگ می‌کرد و این تقریبا فراموش شده بود. در تهران موضع می‌گرفتند و آن هم موثر بود یا نبود همین بود ولی پس از تغییر اساسنامه سازوکاری نوشته شد و در جامعه رای آورد که جامعه روحانیت در سراسر کشور فراگیر شد و از هر استان عضو گرفت. تهران را به ده منطقه تقسیم کرد و هر منطقه شورایی دارد و به زودی هم مجمع جامعه روحانیت برگزار می شود. 

وی پس از اعلام خبر برگزاری قریب‌الوقوع مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مجمع که برگزار شود انتخاباتی دارد که پس از آن افرادی رای می‌آورند که عضو جامعه روحانیت می شوند نه شورای مرکزی.

وی افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس شورای مرکزی هستند و ثابت است. یعنی به آسانی کسی به شورا ورود پیدا نمی‌کند. مجمع تشکیل می‌شود و از هر استانی چند نفر می‌آیند و از بین خودشان با رای اعضا افراد به عنوان عضو جامعه روحانیت انتخاب می‌شوند و در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و مسئولیت این کار را آقای پورمحمدی گرفته و تا اینجا خوب کارکرده است.

وی با اعلام این خبر که آقای پورمحمدی در جامعه روحانیت دو تشکیلات درست کرده است،‌ خاطرنشان کرد: یک تشکیلات شورای مرکزی است که بالاترین مقام تصمیم‌گیر است و هرکاری بخواهد انجام دهد باید در شورا تصویب و به ایشان ابلاغ و سپس اجرا شود. آقای پورمحمدی دبیر اجرایی جامعه روحانیت است. 
منبع:خبرگزاری فارس