تبیان، دستیار زندگی

چرا دخترهای یونانی وسط جنگل‌ها می‌دویدند؟

جلدهای دوازدهم و سیزدهم از مجموعه تاریخ ترسناک نوشته تری‌ دیری از سوی نشر افق برای نوجوانان علاقه‌مند به مباحث تاریخی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«یونانیان یگانه»،مصری های معرکه

معمولا تاریخ ازجمله مباحثی است که جذابیت زیادی برای بچه‌ها ندارد و اغلب از درس تاریخ فراری هستند. تری دیری تلاش کرده بوسیله مجموعه «تاریخ ترسناک» بچه‌ها را به مسائل تاریخی و درس تاریخ علاقه‌مند کند. زیرا به گفته خودش هیچوقت به تاریخ علاقه نداشته است و سعی کرده این درس را به شکل دیگری برای بچه‌ها بیان کند. البته او این کار را با سایر مباحث مانند جغرافیا، علوم، ریاضیات و ... نیز انجام داده است.

جلدهای دوازدهم و سیزدهم از مجموعه تاریخ ترسناک نوشته تری‌ دیری با تصویرگری مارتین براون و ترجمه پیمان اسماعیلیان به تازگی از سوی نشر افق برای نوجوانان علاقه‌مند به مباحث تاریخی منتشر شده است.

8 جلد نخست این مجموعه که ترکیبی از متن و کمیک است، از سوی مهرداد تویسرکانی ترجمه و از سوی نشر افق منتشر شده بود و ترجمه سایر جلدهای این مجموعه به سفارش ناشر برعهده پیمان اسماعیلیان گذاشته شد.

تری دیری در دوازدهمین جلد این مجموعه با عنوان «یونانیان یگانه» به وقایع‌نگاری یونانیان یگانه، افسانه‌های خدایان، خدایان خوفناک، قصه‌های قهرمانان، اسکندر کبیر، المپیک‌های عوضی و روزهای جنگ و خونریزی و تراژدی و حماسه‌های حیرت‌انگیز می‌پردازد.

در این کتاب مشخص می‌شود که چرا بعضی دخترهای یونانی وسط جنگل‌ها می‌دویدند و ادای خرس‌ها را در می‌آوردند، اولین توالت سیفون‌دار مال چه کسی بوده، چرا دکترهای از خودگذشته موم‌ِ توی گوش بیمارانشان را می‌چشیدند و بقراط چگونه جمجمه‌های مریض‌ها را می‌شکافته است؟

«مصری‌های معرکه» عنوان سیزدهمین جلد این مجموعه است که به واقعیت‌های مصری، وقایع مهیب مصریان، فراعنه فریبنده، اقتدار اهرامف مومیایی‌های جادویی، نفرین مقبره مومیایی، مقبره دزدهای مخوف و مصریان موحش مزاحم می‌پردازد.

در این کتاب مشخص می‌شود که چرا بعضی پادشاهان مجبور بودند ریش قلابی بگذارند، چگونه یک جنازه را مومیایی می‌کردند و نفرین مرگ‌بار توت آنخ‌آمون چه بوده است.

انتشارات افق، کتاب‌های «یونانیان یگانه» و «مصری‌های معرکه» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 160 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

منبع: ایبنا