تبیان، دستیار زندگی

نرم‌افزار «میقات حج» منتشر شد

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از انتشار نرم‌افزار «میقات حج» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میقات حج
حجت‌الاسلام‌ سید احمد الحسینی مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،با اعلام این خبر گفت: این موسسه در راستای نشر فرهنگ غنی اسلام، تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی، تسریع در امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی و انسانی با بهره‏‌گیری از فنّاوری اطلاعات و به‏ کارگیری امکانات رایانه‌‏ای، جهت ارائه معارف حقّه اهل ‏بیت (ع) به جهانیان، نرم‌افزارهای مختلفی را تولید و در در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور افزود: این اثر دربردارنده متن 100 شماره از فصلنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی «میقات حج» با موضوعات متنوع مرتبط با حج و زیارت و ... است.

حجت‌الاسلام‌ الحسینی افزود: این نرم‌افزار به زبان فارسی و به سفارش حوزه نمایندگی ولیّ فقیه در امور حج و زیارت تولید شده است.

وی یادآور شد: این اثر که برای سیستم عامل‌های ویندوز تهیه شده دارای قابلیت‌های متعددی است که از جمله آن عبارت‌اند از: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات»، «جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست مقالات فصلنامه»، «امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست»، «ارتباط متن و فهرست مقالات فصلنامه با بخش‌های دیگر برنامه، مانند جست‌وجو، قرآن و لغت‌نامه» است.

منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.