تبیان، دستیار زندگی

در مقاله ای؛

تبیان مجلس را خانه پیروان ادیان مختلف می داند

بخش سیاست وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به بررسی میزان حضور نمایندگان از ادیان مختلف الهی در مجلس شورای اسلامی پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حاشیه های جلسه استیضاح آقای وزیر
 به گزارش روابط عمومی، مشارکت مردم در فعالیت‌های مدنی و حضور موثر در تعیین سرنوشت خود با حضور در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نشان از مردم سالاری دارد که نتیجه آن، مجلس نمایندگانی را ترتیب داده که نماینده همه مذاهب مورد تایید قانون اساسی و همچنین تفکرات سیاسی جامعه است.
به همین منظور صدیقه شریفی در متن این مقاله آورده است: «امروزه جمهوری اسلامی ایران، مظهر اقتدار اسلام در آسیای میانه است که در میان جمعیت هشتاد میلیونی خود، براساس اصل دوازدهم قانون اساسی، الی الابد اسلام را دین و مذهب رسمی را شیعه اثنی عشری اعلام کرده است.
طبق اصل 13 قانون‌اساسی، اقلیت‌های دینی زرتشتی، مسیحی و کلیمی، ادیان آسمانی به رسمیت شناخته شده‌ای هستند که حقوق شهروندی آن‌ها نیز به‌خوبی تبیین شده و علاوه بر آنکه فعالیت‌های اقتصادی و عبادی و فرهنگی برای آنان لحاظ شده است، در ساختار رسمی کشور، انتخابات و مشارکت در قانون‌گذاری نیز حضور فعالی دارند.
دیده‌ شدن و اهمیت‌ دادن به اقلیت‌های مذهبی در ایران در حالی اهمیت دارد که در سایر کشورهای مدعی حقوق بشر، اقلیت‌های دینی و مذهبی فاقد حقوق اولیه هستند. »
شایان ذکر است، مقاله اینترنتی «مجلس، خانه پیروان ادیان مختلف+اینفوگرافیک» در بخش سیاست وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.