تبیان، دستیار زندگی

اجرای متوسط «مسیح و آرش» در موسیقی فجر

مسیح و آرش عدل‌پرور شب گذشته در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند. این دو برادر که برای نخستین بار برپایی کنسرت در برج میلاد را تجربه می‌کردند، اجرای متوسطی از خود ارائه کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسیح و آرش عدل‌پرور

 مسیح و آرش عدل‌پرور پس از ۱۱ ماه از برگزاری نخستین کنسرت رسمی خود، شب گذشته (جمعه ۲۶ بهمن) در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

این کنسرت با قطعه «هنوز همونم» آغاز شد و آرش عدل‌پرور (آرش AP) پس از این ترانه با مخاطبان خود احوالپرسی کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنیم که افتخار این را داریم در جشنواره موسیقی فجر در خدمتتان هستیم. او همچنین در بخش دیگری از این کنسرت خاطرنشان کرد اولین بار است که در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا می‌کنند.

«رفتن تو»، «زدی پر»، «نرو» و «به همه بگو» در ادامه به صورت مشترک اجرا شد، سپس مسیح عدل‌پرور قطعه «یادمه» را به صورت انفرادی اجرا کرد.

پس از اجرای قطعه پرطرفدار «تو که نیستی پیشم»، برادران عدل‌پرور از تهیه‌کنندگان کنسرت خود و مدیران موسسه آراد (میلاد ماهان و سعید سال‌افزون) تشکر کردند.

در ادامه «خواب خوب» و سپس ترانه «ماه عسل» که پخش آن از تلویزیون به شهرت هرچه بیشتر مسیح و آرش کمک کرد، اجرا شد. این قطعه جزء معدود کارهایی است ترانه آن توسط این دو برادر نوشته نشده و کار یک ترانه‌سرای شناخته‌شده (روزبه بمانی) است، به همین دلیل از منظر رعایت آرایه‌های ادبی و سجع شعری، یک سر و گردن از دیگر اشعار این دو برادر بالاتر است.

پس از اینکه نوبت به ترانه پرطرفدار «گُلی»‌ رسید، آرش عدل‌پرور گفت: تا امروز در این ۱۴ ـ ۱۵ سالی که کار می‌سازیم، بین همه آهنگ‌ها وقتی «گلی» رو می‌نوشتیم، به این فکر می‌کردیم که همه عزیزانی دارند که دلشان نمی‌خواهد خار به پایشان برود، مثل احساس پدر و مادر به فرزند، مثل احساس عاشق به معشوق. اسم این عزیزان رو گذاشتیم «گلی». او سپس از مخاطبان درخواست کرد به افتخار گلی‌های زندگی‌شان کف بزنند.

آرش همچنین یادآور شد: یک ترانه بعد از انتشار آلبوم پخش می‌شود ـ یعنی بعد از عید نوروز ـ که آن را از «گلی» و «دریا» هم بیشتر دوست دارم. این خواننده از گفتن نام ترانه متبوع خود امتناع کرد.

در ادامه، مسیح ترانه دیگری را به صورت انفرادی اجرا کرد،‌ سپس «غوغا می‌کنم» با ریتمی متفاوت و با همراهی پررنگ پرکاشن اجرا شد.

پس از ترانه «بیا بازم»، مسیح عدل‌پرور ترانه‌ای انگلیسی را اجرا کرد که البته زیرنویس فارسی آن به صورت نه چندان هماهنگ و ناخوانا، از مانیتورهای روی صحنه پخش شد. او پس از خواندن این ترانه در اظهار نظری عجیب گفت: خودم این کار را دوست ندارم و اگر بتوانم مجوز بگیرم، قرار است کارهای بهتری بدهم.

پس از اجرای یک قطعه دیگر، قطعه جدید و پرطرفدار «دریا» که کمتر از ۱۰ روز از انتشار آن می‌گذرد، پایان‌بخش کنسرت برادران عدل‌پرور در جشنواره موسیقی فجر بود. مسیح پس از اجرای این قطعه گفت: من باران را بیشتر از دریا دوست دارم،‌ البته این موضوع سلیقه‌‌ای هست.

در میان اجرای قطعات، اعضای گروه ارکستر به تناوب معرفی شدند و آخرین نفری که معرفی شد، «اشکان آبرون» رهبر ارکستر بود. او گروه خوبی از نوازندگان را گرد هم آورده که پیش از این در گروه «چارتار» هم با برخی از آن‌ها از جمله آرش پژند مقدم (نوازنده دارمز) همکاری داشته است.

نکته آزاردهنده در کنسرت شب گذشته مسیح و آرش عدل‌پرور این بود که اجرای زنده این دو برادر همچنان فاصله زیادی با قطعات استودیویی آن‌ها دارد و درست در جایی که اوج آهنگ است، یا ترانه را با گام پایین‌تر می‌خوانند یا مسئولیت خواندن را به مخطابان وا می‌گذارند. نکته‌ای که رهبر ارکستر هم به آن اذعان دارد و در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته انجام داده، گفته است: «آرش و مسیح الان در اجرای زنده پیشرفت زیادی کرده‌اند و هر کسی که اکنون به تماشای کنسرت ما بنشنید قطعاً می‌گوید که آنها از اجراهای اول خیلی بهتر شده‌اند.» اگر چه پیشرفت مسیح و آرش نسبت به اجراهای نخست چشمگیر بوده است، اما به نظر می‌رسد همانطور که برای اکت‌های خود روی صحنه تمرین کرده‌اند، برای اجرای زنده هم باید تمرین و جدیت بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس