تبیان، دستیار زندگی

اولین دوره مسابقات ملی میکروگلایدر در دانشگاه الزهرا

امسال اولین دوره ی مسابقات ملی میکروگلایدر در تاریخ 16 اسفند ماه 1397 توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک با همکاری کارگروه بال های پرواز در دانشگاه الزهرا برگزار می شود که در آن دانشجویان و دانش آموزان در دو بخش جدا با هم به رقابت خواهند پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اولین دوره مسابقات ملی میکروگلایدر در دانشگاه الزهرا

مسابقه شامل دو بخش علمی و عملی برگزار می شود که در بخش علمی شرکت کنندگان از پرنده ساخت دست خود دفاع کرده و مبانی علمی طراحی و ساخت آن را برای داوران توضیح می دهند و در بخش عملی تیم ها پرنده های خود را به پرواز در آورده و امتیاز آن ها مطابق آیین نامه مسابقات محاسبه می شود. در پایان تیم های برتر کار خود را ارائه عمومی می دهند و سه تیم که بهترین عملکرد را داشته اند به عنوان برنده انتخاب خواهند شد.

هدف از  برگزاری این مسابقه به چالش کشیدن دانشجویان و دانش آموزان عزیز کشورمان  و درگیری آن ها با علوم نوین هوافضا، سازه و کنترل است تا با تلاش هم در رشد خود و هم در رشد علم در کشورمان موثر واقع شوند. گفتنی است، تقویت بنیه علمی و دخیل کردن دانش آموزان و دانشجویان کشور در رشد فرهنگ عمومی مهندسی، آشنایی دانش آموزان با رشته مهندسی هوافضا، فرآیندهای طراحی و ساخت مهندسی، بروز خلاقیت‌های فردی، آشنایی با کارگروهی و ایجاد درک صحیح از استعدادها و علایق، گسترش فرهنگ کارگروهی، شناسایی طرح‌های برتر و معرفی آن به صنایع مربوطه نیز از اهداف این مسابقه است.

این مسابقه برای تمام افرادی که به علوم هوافضا، مکانیک، فیزیک، طراحی مهندسی و سایر زیر گروه های مهندسی مکانیک هستند مناسب و چالش برانگیز خواهد بود.

شرکت کنندگان می توانند برای یادگیری تکنیک های ساخت و اسمبل کردن گلایدر و بهره بیشتر در کارگاه آموزشی و ساخت میکروگلایدر که در دانشگاه الزهرا واقع در ده ونک و اورگان های متقاضی برگزار می شود، شرکت نمایند. علاوه بر این آموزش های زیادی نیز برای علاقه مندان در کانال مسابقات قرار داده شده است و شرکت کنندگان می توانند از آن ها بهره ببرند.

لازم به ذکر است که برگزاری این مسابقه با همکاری کارگروه بال های پرواز و اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ایران و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا انجام می شود.

ثبت نام از طریق سایت https://evnd.co/3xj9z :

برای اطلاعات بیشتر  :
کانال تلگرام  اطلاع رسانی مسابقه و دریافت آیین نامه: micro_glider@
ای دی تلگرام: mechanic_alzahra_admin@
تماس مستقیم: 09386038835
محل برگزاری مسابقه : تهران، خیابان ده ونک ، دانشگاه الزهرا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی