تبیان، دستیار زندگی

«کاش برگردی» روایت مادر از فرزند

ملاحسنی نویسنده کتاب «یادت باشد» کتاب خاطرات همرزم شهید سیاهکالی را می‌نویسد،‌ شهیدی که پیکر مطهرش هنوز از سوریه به کشور بازنگشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید ذکریا شیری

محمد رسول ملاحسنی نویسنده کتاب «یادت باشد» درباره تازه‌ترین تالیف خود اظهار داشت: در حال نوشتن خاطرات همرزم شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی یعنی «ذکریا شیری» هستم.

وی با بیان اینکه شهید شیری هم به همراه شهید سیاهکالی در حلب سوریه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش هنوز به کشور بازنگشته است، بیان کرد: مصاحبه‌ها برای تالیف این اثر انجام شده، هرچند گفت‌وگو با برخی از همکاران باقی مانده است، فکر می‌کنم حدود سه ماه دیگر تالیف به طول انجامد.

نویسنده کتاب «یادت باشد» تصریح کرد: «کاش برگردی» عنوان احتمالی این اثر است، اما ممکن است نام کتاب تغییر کند، این اثر وجه تمایزی با سایر آثار دارد، چرا که کتاب به روایت مادر شهید است.

ملاحسنی اضافه کرد: این اثر جزء معدود کتاب‌هایی است که به روایت مادر شهید نوشته می‌شود، مادر شهید شیری سواد خواندن و نوشتن ندارد، ولی از شاعرانی است که اشعار بداهه او دارای وزن و موسیقی کامل است.

نویسنده این اثر تاکید کرد: شهید شیری در خانواده پرجمعیت متولد می‌شود،‌اما نحوه تربیت مادر در این خانواده محور است، دقت نظر ایشان در مسایل تربیتی کامل است. کتاب شهید شیری از این پنجره نگاه متفاوتی دارد،‌ این خاطرات نوشته شد تا خوانندگان با نحوه تربیت شهدای مدافع حرم آشنا شوند.

زکریا شیری شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بوده که در نهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خدابنده‌ زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آذر ماه سال ۹۴ در سوریه به درجه رفیع شهادت رسیده است.پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است.یک دختر ۴ ساله و یک پسر ۲ ماهه دو دردانه به یادگار مانده شهید زکریا شیری هستند.

منبع: فارس