تبیان، دستیار زندگی

افزایش ۸ هزار متری بنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا بااشاره به گسترش فضای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی گفت: برای اولین‌بار در کشور یک سالن فرهنگی، ورزشی در کنار امامزاده و با هدف تبدیل آستان به قطب فرهنگی احداث شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امامزادگان عینعلی و زینعلی
سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا در آیین رونمایی باشگاه فرهنگی ورزشی سجاد (ع) در جوار آستان امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) گفت: ۱۰ سال پیش مردم این منطقه از ما برای بازسازی این امامزاده کمک خواستند و طی این مدت ۸ هزار متر مربع ساختمان‌سازی صورت گرفته است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه یکی از اهداف هیأت امنای این آستان مقدس تبدیل مجموعه به قطب فرهنگی است، تصریح کرد: وسایل ورزشی یکی از کارکرد‌های ما در این مجموعه بوده است.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: به لطف خدا فدراسیون تکواندو و ریاست آن تصمیم گرفتند در این مجموعه یک باشگاه فرهنگی ورزشی تکواندو راه‌اندازی کنند که امیدواریم جوانان از امکانات موجود این مجموعه برای افزایش سلامت و روحیه و نشاط خود بهره ببرند.

وی با بیان اینکه رشته تکواندو ۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: این ورزش رزمی در تحولات سوریه و عراق ۳۰ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.

صفوی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی ورزشی برای اولین‌بار در امامزاده عینعلی زینعلی (ع) افتتاح شده است، بیان کرد: ما در این امامزاده یک باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و این رویکرد برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی آفت‌هایی را نصیب جوانان کرده اند، اظهار کرد: عدم تحرک، نداشتن سلامت عروقی، استرس و اضطراب برای جوانان آفت است و ورزش می‌تواند این مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه ورزش‌های قهرمانی می‌توانند برای کشور تبدیل به غرور ملی شوند، افزود: ورزش علاوه بر سلامتی برای مردم، می‌تواند تبدیل به منافع اقتصادی و توریسم گردشکری برای کشور باشد.

در ادامه پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گفت: امیدواریم روزی فرا  برسد که قهرمان های این باشگاه تازه افتتاح شده مدال هایشان را تقدیم این آستان کنند و با حمایت های هیات امنای این مکان معنوی سال آینده در لیگ برتر  کشورنماینده ای  از این آستان داشته باشیم.

سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در آیین رونمایی باشگاه فرهنگی ورزشی امام سجاد (ع) در جوار آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) بهره‌برداری از یک باشگاه ورزشی در یک امامزاده را یک اتفاق بی‌نظیر در کل کشور دانست و گفت: امروز این اتفاق بزرگی در این مکان مقدس افتاده و  یکی از اقدامات  فدراسیون‌های ورزشی آوردن امور فرهنگی در این مکان‌های معنوی است و امیدواریم بعنوان الگو در کشور فضایی را ایجاد کنیم تا جوانان از این ورزش‌ها بهره ببرند.

پولادگر خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا  برسد که قهرمان‌های این باشگاه تازه افتتاح شده مدال‌هایشان را تقدیم این آستان کنند و با حمایت‌های هیات امنای این مکان معنوی سال آینده در لیگ برتر کشور نماینده‌ای از این آستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به برکت جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی  طرح زکات ورزشی داریم، تصریح کرد: به برکت جشن چهلمین سالگرد پیروزی انفلاب شکوهمند اسلامی بعضی از خانواده‌هایی که امکان پرداخت شهریه را ندارند طرح زکات ورزشی را در تهران و ۷ استان کشور طراحی کردیم و فدراسیون تکواندو  هزینه ۴۰ نفر از اقشار ضعیف و کم درآمد را تقبل می‌کند تا انشاءالله به سکوی قهرمانی برسند.

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه رشته تکواندو یکی از ۳ رشته اول کشور است، گفت: تکواندو یکی از فرزندان برومند  انقلاب اسلامی قلمداد است که تمام رشد و بالندگی آن بعد از انقلاب پدید آمده است.

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه این رشته در ۲۰ سال گذشته در بین رشته‌های ورزشی استثنا بوده است، ادامه داد:  تکواندو تا به امروز در ۱۰ دوره جهانی روی سکوهای برتر جهانی بوده و چندین رکورد در تاریخ ورزشی ایران دارد که پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران اقای هادی ساعی قهرمان و رکورددار این رشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.