تبیان، دستیار زندگی

چگونه در تبلیغات مجازی موفق باشیم

چگونه در تبلیغات مجازی موفق باشیم، امروزه تبلیغات اینترنتی تبدیل به موضوعی داغ در دنیای پررقابت بازاریابی و تجارت شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تبلیغات
در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی، اکثر انسانها در سراسر دنیا ساعات فراوانی از شبانه روز خود را در دنیای مجازی به سر میبرند، همین امر موجب گردیده است که مدیرات کسب و کارهای گوناگون، تبلیغات محصولات و خدماتشان را از رسانه به اینترنت سوق داده و این مسئله باعث شده است که . به همین دلیل، در مقاله امروز قصد دارم تا با تشریح کامل یک تحقیق علمی که در رابطه با ایتم های موثر در موفقیت یک تبلیغ آنلاین انجام گرفته است، به شما کمک کنم تا در تبلیغات اینترنتی تجارت خود حرفه‌ای‌تر عمل کنید. چگونه در تبلیغات مجازی موفق باشیم:

۱- قابلیت دیده شدن تبلیغ

در عصر مدرنی که به سر میبریم، تبلیغات اینترنتی بسیار پرسر و صدا و کاربردی شده است اما در این خصوص سفارش دهندگان آگهی بیش از هر چیزی به ویژگی “قابلیت دیده شدن تبلیغ”  اهمیت میدهند. این موضوع به حدی مورد توجه است که در سالهای اخیر بخش “آگهی گوگل” بعنوان یکی از قدرتمندترین پایگاههای تبلیغات آنلاین، به قابلیت دیده شدن آگهی و تاثیرگذاری آن بر مخاطبین توجه بیشتری کرده و در  این زمینه گارانتی ۱۰۰% ارائه میدهد.

تبلیغ‌های اینترنتی که مرتبط به کار فعلی کاربران هستند ۸۰% بیشتر از تبلیغات‌های بی‌ربط مورد توجه قرار می‌گیرند.



اما قابلیت دیده شدن یک تبلیغات در حقیقت به چه معناست؟ آیا به این معنی است که مردم به آگهی شما نگاه خواهند کرد؟
قابلیت دیده شدن تبلیغ یعنی: حداقل ۵۰% از تصویر آگهی برای حداقل ۱ ثانیه در معرض دید کاربران اینترنتی قرار بگیرد، که معمولا ۷۶% تبلیغاتها این ویژگی را دارا می باشند. بنابراین اگر تبلیغاتی کلیک کمی داشته باشد به این معنا نیست که دیده نشده است.

اخیرا در کانادا تحقیقی توسط متخصصین دیجیتال مارکتینگ صورت گرفته است با هدف اینکه چه نوع تبلیغی بر کاربران تاثیر خواهد گذاشت؟ و چه فاکتورهایی برای موفقیت یک تبلیغ در اینترنت دخیل هستند؟ این تحقیق در ۲ جهت بررسی شده است: قسمت اول، نظرسنجی آنلاین از ۱۴۰۰ شرکت کننده برای داده های کمی و قسمت دوم، مطالعه رفتار بصری مخاطبین اینترنتی.

داده های اندازه گیری شده در این تحقیق عبارت بودند از:
مدت زمان اولین بازدید کاربر_ چه مدت زمانی نیاز است تا کاربران اینترنتی متوجه یک تبلیغ شوند؟ یعنی مدت زمانی که کاربر برای اولین بار به تبلیغات نگاه میکند و اطلاعات بصری اولیه را دریافت میکند که اساسا بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی ثانیه طول میکشد و در هر ثانیه، ۳ تا ۴ مرتبه به تبلیغ نگاه می اندازد.
مجموع مدت زمان بازدید کاربر_ چه مدت زمانی کاربر کاملا تبلیغ را مشاهده و بررسی میکند؟
تعداد دفعات مشاهده شده تبلیغ_ چندبار کاربر برگشته و دوباره تبلیغ را میبیند و بررسی میکند؟
درصد مشاهده_ درصد شرکت کنندگانی که به تبلیغ نگاه کرده اند
درصد کلیک_ درصد شرکت کنندگانی که بروی تبلیغ کلیک کرده اند.
نتیجه: یافته های این تحقیق به ایجاد برنامه تبلیغاتی قدرتمندی توصیه کرده است که در درجه اول قابلیت نفوذ بصری داشته باشد و در درجه دوم همه فاکتورهای لازم  (طراحی، تکرار، محل قرارگیری، مرتبط بودن) در آن به تناسب رعایت شود

۲- تبلیغ مرتبط

براساس تحقیق انجام گرفته، اثبات شده است تبلیغ‌های اینترنتی که مرتبط به کار فعلی کاربران هستند ۸۰% بیشتر از تبلیغات‌های بی‌ربط مورد توجه قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، تبلیغات مرتبط با جستجوی کاربران در وب سایتها نیز ۲/۵ برابر بیشتر از طریق موتورهای جستجو معرفی شده و میزان کلیک آنها نیز ۵ برابر بیشتر از آگهی های غیر مرتبط است.


۳- محل قرارگیری تبلیغ

در  این بررسی، بر اساس نظرسنجی که از شرکت کنندگان انجام گرفت، از آنها پرسیده شد که چه نوع تبلیغی نظر آنها را بیشتر جلب خواهد کرد؟ بیش از ۸۰% اظهار داشتند که بنرهای تبلغاتی که در بالای صفحات قرار میگیرند سریعتر مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت. این تاثیرگذاری زمانی بیشتر خواهد شد که تبلیغ در این مکان به حالت متحرک قرار بگیرد.

۴- طراحی تبلیغ

نتیجه دیگری که تحقیق انجام شده نشان داده است، اهمیت بالای دیزاین تبلیغاتی بوده است. تبلیغ هایی که طراحی ضعیفی داشته اند بسیار کمتر توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی کلیک شده اند، بنابراین اگر آگهی شما به هر فرمتی که است به اندازه کافی جذاب و حرفه ای به نظر نرسد مردم را برای ادامه مسیر ترغیب نخواهد کرد.
به خاطر داشته باشید که در تبلیغات های اینترنتی استفاده از ویدئو، عکس، انیمیشن و رنگهای گیرا بسیار بیشتر نسبت به متن ها و مطالبی که میگویید تاثیرگذار خواهند بود. تبلیغات شلوغی نسازید، در مقابل سعی کنید تا آگهی شما ساده اما چشم نواز به نظر آید و اطمینان حاصل کنید که راههای ارتباطی با شما در تبلیغ کاملا مشخص باشد.

۵- تکرار تبلیغ

تبلیغ هایی که در چندین صفحه یک سایت و یا همزمان در سایتهای مختلف قرار دارند ۲/۸ برابر بیشتر نسب به زمانی که فقط در یک سایت و یا یک صفحه قرار دارند، دیده خواهند شد. همچنین، نتایج تحقیق اثبات کرده است گه قابلیت دیده شدن اینگونه آگهی ها ۶۵% بیشتر است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که با توجه به حجم بالای تبلیغات اینترنتی، هویت سازی و تکرار یک ثبات، کلید موفقیت آگهی در دیده شدن خواهد بود.

در. نهایت، پژوهش انجام گرفته نشان داد که تنها قابلیت دیده شدن در تبلیغات نمیتواند تضمین کننده موفقیت یک آگهی در جذب مخاطب باشد، بلکه دسته ای از ویژگی های متفاوت در کنار هم نیاز است تا تبلیغ، مورد توجه قرار گرفته و کاربر را پیگیر سازد. از طرف دیگر، باید به درک این مسئله برسیم که فقط میزان کلیک تبلیغ نمی‌تواند اثبات کند که به هدف تجاریمان رسیده‌ایم بلکه، بعد از قانع ساختن مشتری به کلیک، باید مراحلی که موجب خرید کاربر میشود نیز درنظر گرفته شود.
منبع: پایگاه تحلیلی روابط عمومی ایران