تبیان، دستیار زندگی

تحرک در تولید مسکن اولویت سال 98 است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تحرک در تولید مسکن و ساخت و ساز توسط بخش خصوصی یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال 98 است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازار مسکن
«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بزرگترین دغدغه ما در هیات دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است و امیدواریم با توجه به واگذاری زمین، مجوز ساخت به همراه تسهیلات مالی به خصوص در بافت های فرسوده شهری، شهرهای جدید و شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت، ساخت و ساز در کشور تحرک بیشتری پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی به لزوم کاهش سوانح رانندگی در راه های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به تدریج به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و از مردم و رانندگان درخواست داریم به خصوص در روزهایی که تردد در راه‌های کشور بیشتر می شود با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد کاهش سوانح رانندگی در راه های کشور باشیم.
اسلامی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد وقوع برخی سوانح رانندگی به خصوص در آزادراه های کشور بوده ایم، گفت: متأسفانه برخی از رانندگان به علت رفتارهای نامناسب و سرعت غیرمجاز، حادثه آفرین شده و بسیاری از خانواده ها به علت وقوع این حوادث داغدار شده اند.
وی اضافه کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز در راه های کشور تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده و بر این اساس20 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه با هدف ارتقا ضریب ایمنی در راه های کشور ساخته شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم اواخر فروردین سال 98 نیز 700 کیلومتر راه جدید در کشور به بهره برداری برسد، افزود: برای کاهش سوانح رانندگی همزمان سه برنامه مهم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وی ادامه داد: اصلاح نقاط حادثه خیز، تعریض برخی از محورها و معابر، ساماندهی تقاطع‌های ایمن و نصب 2 هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت در راه های کشور از مهمترین اقدامات برای کاهش سوانح رانندگی و ارتقای ایمنی در راه هاست.
اسلامی افزود: از سوی دیگر افزایش استراحتگاه های رانندگان و مجتمع های رفاهی یکی دیگر از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است تا مردم بتوانند سفرهای ایمنی را در راه های کشور تجربه کنند.
وی درباره الکترونیکی شدن دریافت عوارض عبور از آزادراه های کشور، اظهار داشت: طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه های کشور آماده شده است و امیدواریم تا 2 هفته آینده طرح آزمایشی آن در یکی از آزادراه ها اجرا شود و سپس به تدریج بتوانیم با گسترش این طرح در همه آزادراه‌ها عبور رانندگان بدون معطلی و به سهولت انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی بر اصلاح نظام حمل و نقل هوایی کشور تاکید کرد و گفت: عمده پروازهای کشور در فرودگاه مهرآباد متمرکز است که باید به 6 فرودگاه دیگر منتقل شود.
اسلامی با اشاره به ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور یادآورشد: این واحدهای مسکونی هم اکنون توسط مردم و بخش خصوصی در دست ساخت است.
منبع: ایرنا