تبیان، دستیار زندگی

«دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان» امشب صادر می‌شود

نمایش «دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزونی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه «بین‌الملل» روز چهارشنبه ۲۴ بهمن در تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نمایش «دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان»

فرهاد فزونی نویسنده و کارگردان «دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان» که در جشنواره تئاتر فجر ۳۷ حضور دارد درباره موضوع نمایش گفت: نمایش «دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان» در حین تمرین با بازیگران براساس موضوعاتی که در ذهن داشتم، شکل گرفت و هیچ چیز از قبل آماده نبود.

به گفته وی، نام این نمایش هم که درباره داستان است در زمان تمرین ها و شکل‌گیری نمایش خلق شد.

وی افزود: ویژگی بارز این نمایش نحوه شکل گیری آن است که موسیقی، متن، نام نمایش و حتی دکور بدون برنامه ریزی قبلی و در روند تمرین شکل گرفتند.

فزونی درباره اجرای این نمایش در تماشاخانه پالیز گفت: نمایش «دستورالعمل های پرواز برای خدمه و خلبان» اردیبهشت و خرداد ۹۷ به مدت ۳۰ شب در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفت و با استقبال خوبی روبرو شد.

این کارگردان با اشاره به حضور نمایش در بخش «بین‌الملل» سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: این نمایشنامه به دلیل موضوع جهانی بین انسان‌ها که هیچ مرز و بومی ندارد در بخش «بین‌الملل» در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است و در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن در تئاتر مولوی در دو سانس ۱۷ و ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

بازیگران این اثر عبارتند از پگاه آهنگرانی، مارین ون هولک، فرشاد فزونی، نکیسا بهشتی. همچنین صابر ابر به عنوان راوی در این اثر نمایشی حضور دارد.

از دیگر عوامل می توان به امیر امیری طراح حرکت و بازیگردان، فرشاد فزونی آهنگساز، ندا نصر طراح لباس، صبا کسمایی طراح نور، فرهاد فزونی طراح صحنه و گرافیک، مهرداد متجلی عکس، یاسمن محب اهری مشاور گریم، سارا حدادی و ایلیا شمس روابط عمومی ‌و تبلیغات، حبیب پروین سرپرست گروه صحنه، بهار صادقی ، سمانه نیک فرد، جمشید دژاگاه، حمید قدسی گروه گرافیک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صبا