تبیان، دستیار زندگی

همه چیز درباره فیلم‌های جدید سینماها

از روز چهارشنبه 24 بهمن هفت فیلم‌ تازه روی پرده سینماها می‌روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلم سینمایی
 پس از به پایان رسیدن سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و پرواز سیمرغ‌ها، سینماها بار دیگر به روال گذشته اقدام به اکران فیلم‌های سینمای ایران می‌کنند.

فیلم‌های "هت تریک"، "آشغال‌های دوست داشتنی"، "جن زیبا"، "سوءتفاهم"، "ضربه فنی"، "قرارمون پارک شهر" و"ماموریت غیرممکن" از چهارشنبه 24 بهمن ماه روی پرده سینماها می‌روند.


"آشغال‌های دوست داشتنی"


فیلم محسن امیریوسفی پس از کش و قوس‌های فراوان و حواشی که داشت بعد از شش سال قرار است رنگ پرده نقره‌ای را به خود ببیند. این فیلم که یکی از فیلم‌های پرحاشیه توقیفی بود از دوره سی و دوم جشنواره فیلم فجر درخواست حضور در جشنواره را داشت که هربار به یک بهانه از جشنواره کنار گذاشته شد. در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز امیریوسفی اقدام به پر کردن فرم جشنواره کرد اما بار دیگر از جشنواره فیلم فجر دور ماند و طبق گفته دبیر جشنواره پس از جشنواره به روی پرده خواهد رفت. حالا دو روز پس از اختتامیه قرار است از روز چهارشنبه این فیلم روی پرده سینماها برود.

طبق اخبار غیررسمی داستان "آشغال‌های دوست‌داشتنی" در خانه یک پیرزن که با دخترخالهٔ میانسالش (سیما) زندگی می‌کند، می‌گذرد. در یکی از روزهای بعد از انتخابات که تجمع مخالفان انتخابات و معترضان در خیابان‌های تهران برقرار است عده‌ای از تجمع‌کنندگان فراری از دست نیروهای امنیتی وارد خانه پیرزن می‌شوند و در آنجا مخفی می‌شوند. بعد از خروج از خانه متوجه علامتی بر روی درب خانه پیرزن می‌شوند و طبق شایعه‌های آن روزها به پیرزن خبر می‌دهند که آنها احتمالاً در روزهای آینده به خانه او مراجعه خواهند کرد و آن‌جا را می‌گردند پس به پیرزن هشدار می‌دهند که اگر در خانه‌اش چیز مشکوک و مسئله‌سازی دارد آن را از خانه خارج کند تا مشکلی برایش به وجود نیاید و داستان تازه از اینجا شروع می‌شود. بر اتاق خانه پیرزن سه قاب عکس از سه مرد وجود دارد. مرد اول پسر پیرزن است که در جنگ ایران و عراق شهید شده‌است. قاب عکس دوم متعلق به برادر اوست که از اعضای سازمان مجاهدین بوده‌ است که در جریان اتفاقات دهه شصت اعدام می‌شود و قاب عکس سوم هم متعلق به همسر پیرزن است که ظاهراً از طرفداران مصدق بوده‌است که در جریان کودتای ۲۸ مرداد برایش اتفاقی می‌افتد. روند داستان به گفتگوی خیالی این سه نفر با پیرزن در جریان شبی می‌گذرد که او خیال می‌کند فردا به سراغش خواهند آمد. در این فیلم شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.


"هت تریک"


فیلم رامتین لوافی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خوش درخشید. در این فیلم امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی و... به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان فیلم نیز آمده است: فرزاد یه تن لشه که نمی‌دونی با مشت بزنی تو دهنش یا بغلش کنی. زنش و دوست فابریکش کیوان، تنها کسایی هستن که میتونن تحملش کنن. یه شب بعد از مهمونی، میخوان دسته جمعی برگردن خونه، ولی کسی نمیدونه این دفعه فرزاد چه گندی زده... علاقمندان به امیرجدیدی می‌توانند بازی متفاوتی از این بازیگر در "هت تریک"ببینند.


"جن زیبا"


ساخته بایرام فضلی پس از فیلم "باز هم سیب داری؟" است. در این فیلم نورگل یشیلچای، فرهاد اصلانی، لیلا زارع، لیلا موسوی، محرم زینالزاده، میثم پویانفر، علی اکبر جعفری، هوشنگ رادی پور، منظر لشگری به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن نیز درباره یدالله است که مدتی پیش زنش مرده، شب‌ها شبح می‌بیند که شبح همان بازیگر ترکیه نورگل یشیلچای است.


"سوءتفاهم"


به کارگردانی احمدرضا معتمدی است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. در این فیلم مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، اکبر عبدی، مهدی فخیم زاده، آرش نوذری به هنرنمایی پرداخته‌اند. در خلاصه داستان فیلم نیز آمده است: گاهی میان مشاهده و واقعیت فاصله است، برای یافتن حقیقت دقت و آگاهی لازم است... وقتی عشق دست مایه کلاهبرداری می‌شود، شاید جای ظالم و مظلوم تغییر کند... اینجاست که عاشق واقعی باید تاوان دهد تا از فریب مبرا شود... این فیلم شما را به اندیشیدن پس از تماشا تشویق می‌کند

"ضربه فنی"


ساخته غلامرضا رمضانی در مقام کارگردان است که در سی‌امین جشنواره فیلم کودک نیز به نمایش درآمد. این فیلم موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم نوجوانان را از آن خود کند. نسیم ادبی، افشین هاشمی، نازنین احمدی، سیروس همتی، مجید نوروزی، درسا بختیار، ملیحه کیا، سپهراد فرزامی، سیاوش اسدپور، علی ملکیان، حسین لطفی، متین جان‌جانه، محمدامین مرادی، پوریا ایمانی و هستی فرامرزی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: محمد شاگرد درس‌خوان و خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزشکار است آشنا می‌شود و این آشنایی سرنوشت متفاوتی را برای هر سه نفر آن‌ها به دنبال دارد و...

"قرارمون پارک شهر"


ساخته فلورا سام است که پیش از این با نام "نیمکت" این فیلم معرفی شده بود. فیلمی که دو سال است ساخته شده اما فرصت اکران نیافته است. در این فیلم شقایق فراهانی، ماه چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، امید روحانی، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی نیا به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی‌اش برداشته می‌شود.


"ماموریت غیرممکن"


ساخته یعقوب غفاری که در قالب کمدی ساخته شده است. علی اوجی، سارا خوئینی‌ها، پادینا رهنما، مهران رجبی، نسرین نصرتی، یوسف صیادی، مینا جعفرزاده، عسل قرایی و پژمان بازغی با هنرمندی جمشید هاشم پور و محمدرضا شریفی نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ اما در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کریم عاشق خوانندگی است و بدون این که بداند دلداده ماموری شده که ماموریت دارد فرمولی را از دانشمندی سرقت کند. پس از متوجه شدن این داستان کریم، دو راه بیشتر ندارد.

منبع:هنر آنلاین