تبیان، دستیار زندگی

«زوربای یونانی» برای پنجمین بار به بازار نشر آمد

رمان «زوربای یونانی» نوشته نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه محمود مصاحب توسط نشر نگاه به چاپ پنجم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمان «زوربای یونانی»

رمان «زوربای یونانی» نوشته نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه محمود مصاحب، به‌تازگی توسط نشر نگاه به چاپ پنجم رسیده است.

نیکوس کازانتزاکیس نویسنده و شاعر یونانی متولد سال ۱۸۷۳ و درگذشته به سال ۱۹۵۷ است که با آثاری چون «زوربای یونانی» یا «مسیح بازمصلوب» شناخته می‌شود. شهرت «زوربای یونانی» او به واسطه رمان و البته فیلمی سینمایی است که با اقتباس از آن و بازی آنتونی کوئین ساخته شده است.

داستان «زوربای یونانی» درباره یک مرد جوان است که می‌خواهد برای مدتی کسوت روشنفکری و کتاب‌هایش را کنار گذاشته و برای راه‌اندازی دوباره یک معدن زغال‌سنگ به جزیره کرت در یونان سفر کند. پیش از شروع مسافرت با مردی اسرارآمیز به نام آلکسیس زوربا آشنا می‌شود که ۶۵ سال سن دارد و تجربیات زیادی از زندگی دارد. زوربا، راوی داستان یعنی همان مرد روشنفکر را راضی می‌کند او را به عنوان سرکارگر معدن با خود ببرد و این دو سفرشان را آغاز می‌کنند.

راوی داستان دست نوشته‌های ناتمامی دارد که درباره زندگی و اندیشه بودا هستند. در این میان و هنگام رسیدن به جزیره کرت، او و زوربا که راوی را ارباب خطاب می‌کند، در هتل کهنه و زوار در رفته‌ای اتاق می‌گیرند و کار معدن را آغاز می‌کنند. آشنایی راوی با زوربا، باعث می‌شود که از این مرد دنیادیده، در عین این‌که به نظر عامی و بی‌سواد می‌رسد، مطالب جالبی بیاموزد و به درک جدیدی از زندگی برسد...

چاپ پنجم این کتاب با ۵۱۹ صفحه و قیمت ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان وارد بازار نشر شده است.
منبع: مهر