تبیان، دستیار زندگی

سه بازیگر «شازده کوچولو» می شوند

نمایش «شازده کوچولو» اقتباس از داستان شازده کوچولوی آنتوان دوسنت اگزوپری و ترجمه احمد شاملو به کارگردانی مصطفی قربان پور امروز در سی و هفتمی جشنواره تئاتر فجر در بخش «ایران دو» روی صحنه می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش «شازده کوچولو»

مصطفی قربان پور نویسنده و کارگردان نمایش «شازده کوچولو» که امروز سه شنبه در دو سانس ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه ایرانشهر و در برنامه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به نمایش در می آید بیان کرد: نمایش «شازده کوچولو» اقتباسی از داستان شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری و ترجمه احمد شاملو است که برخلاف تصور حاکم، به دلیل محتوای سنگین آن برای کودکان مناسب نیست.

وی درباره موضوع نمایش توضیح داد: نکته جالب این نمایش تغییر بازیگران در پرده‌های مختلف است به این معنا که سه بازیگر نمایش مسعود کرامتی، کیکاووس یاکیده و بهناز جعفری در پرده‌های مختلف تغییر کاراکتر می‌دهند و گاه هر یک از آنها شازده کوچولو می‌شود.

کارگردان نمایش «شازده کوچولو» بابیان اینکه نمایشنامه محتوای جهانی دارد، گفت: این نمایش در بخش مسابقه «ایران دو» شرکت کرده است اما چون متعلق به فضا یا مکان خاصی نیست بهتر بود در بخش بین‌الملل شرکت می‌کردیم.

این کارگردان از حضور بازیگران باتجربه در نمایش «شازده کوچولو» توضیح داد: این نمایش با بازیگرانی چون مسعود کرامتی، بهناز جعفری و با حضور کیکاووس یاکیده در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر شرکت می‌کند.

وی در پایان درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به پیشرفت تئاتر در کشور کمک می‌کند و می‌توانیم مشکلات و دغدغه‌های این حوزه را برطرف کنیم تا فاصله خود را با جهان کاهش دهیم.

نمایش «شازده کوچولو» در ۲۹ مرداد تا ۲۵ شهریور در ایرانشهر به مدت سی شب اجرا رفته بود و حال در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

منبع: خبرگزاری صبا