تبیان، دستیار زندگی

کتابی که با حمایت مصطفی مستور متولد شد

نادیا شه‌مهر درباره همکاری‌ و راهنمایی مصطفی مستور برای تالیف اولین کتابش با عنوان «چگونه نمیریم» توضیحاتی داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
«چگونه نمیریم»

نخستین کتاب نادیا شه‌مهر با عنوان «چگونه نمیریم» به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

وی درباره این کتاب به مهر گفت: کتاب«چگونه نمیریم»  اولین کتاب من است. البته این کتاب اولین کار من در زمینه ادبیات نیست و قبل از آن در دوران نوجوانی برای مجله چلچراغ و کیهان نوجوانان چیزهایی می‌نوشتم. اخیرا هم با مجله‌ زنان همکاری داشتم. ماجرای انتشار این کتاب جالب است. من در صفحه اینستاگرامم یادداشتی بر کتاب «رساله‌ درباره نادر فارابی» آقای مستور نوشته بودم و ایشان تصادفا یادداشت را می‌بینند و همین باعث می‌شود بقیه نوشته‌های من را هم بخوانند. 

به گفته شه‌مهر آقای مستور نوشته‌های وی را دوست داشته و او را تشویقم کرده که آنها را چاپ کند.

وی درباره مضامین این کتاب نیز عنوان کرد: یادداشت‌های من بیشتر  برداشت‌های فلسفی من هستند از اتفاقات روزمره‌ یا تجربه‌های زندگی یا دریافت‌هاین از لحظه‌ها. آقای مستور تاکید داشتند که این یادداشت‌ها باید در  یک رمان منسجم بشوند ولی من مایل بودم این یادداشت‌ها دست نخورده باشند و به همین شکل منتشر بشوند.

وی همچنین گفت: این کتاب شامل 40 یادداشت است که اول قرار بود با نام چلچراغ منتشر شود ولی در لحظات آخر اسمش تبدیل شد به «چگونه نمیریم». این اسم به پیشنهاد آقای مستور انتخاب شد چون معتقد بودند مفهوم زندگی در نوشته‌ها پر رنگ است‌. امیدوارم این طور بوده باشد.

منبع: مهر