تبیان، دستیار زندگی

حضرت زهرا(س) انسیةالحورا بودند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) انسیةالحورا بودند، گفت:پیامبر اسلام از وجود مقدس حضرت فاطمه(س) بوی بهشت را استشمام می کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین تقوی
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار برگزار شد درباره زنان تاریخ ساز قرآنی گفت: حضرت زهرا(س) یکی از زنان تاریخ ساز در جامعه بشری است.

رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: در قرآن کریم زنان تاریخ ساز دیگری هم نام برده شده که یکی از آنان آسیه همسر فرعون است او همسر قلدرترین، دیکتاتورترین و طاغوتی‌ترین انسان و حاکم تاریخ بودند و این بانو در این دستگاه جنایتکار به خوبی نقش عقیدتی، فرهنگی، دینی و انسانی خود را پیاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه داستان های قرآنی سراسر پند و اندرز و مایه تربیت و هدایت انسان برشمرد و ابراز داشت: قرآن کتاب تربیت است بهترین حکایت ها در قرآن کریم وجود دارد. داستان حضرت آسیه در قرآن کریم به ما می آموزد که انسان می تواند در متن کفر و طاغوت مومن باقی بماند.

رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: همچنین در قرآن کریم از حضرت مریم(س) به عنوان یک زن تاریخ ساز یاد می شود ایشان نیز در اوج فساد و تباهی روزگار خویش زنی مومنه بودند به حدی که از آسمان برای او طعام بهشتی می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) زنی شجاع و ثروتمند بود که همه ثروت خویش را در راه اسلام هزینه کرد، گفت: حضرت خدیجه(س) حق بزرگی به گردن اسلام دارد ایشان به قدری طاهر و مومن بود که قبل از ازدواج با پیامبر مردم او را طاهره مورد خطاب قرار می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) یار و یاور پیامبر بودند، اظهار کرد: خداوند در همین دنیا به پاس خدماتی که حضرت خدیجه برای اسلام انجام داد پاداش عطا کرد و آن وجود دختر مقدسی به نام حضرت زهرا(س) بود.

رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) مقام و منزلتی در پیشگاه خداوند دارد که تنها می‌توان با مراجعه به روایات ایشان را توصیف کرد. خداوند خطاب به پیامبر اسلام می فرماید اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی کردم؛ حضرت فاطمه(س) ام ابیها بودند نسل پیامبر از فاطمه ادامه یافت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) حوریه بهشتی بودند، گفت: زمانی که پیامبراکرم(ص) حضرت فاطمه را می دیدند می فرمودند: فاطمه بوی بهشت می دهد و ایشان را بسیار می بوسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فخر بشریت هستند و بشر باید به ایشان افتخار کند او کسی است که یگانه دختر پیامبر خاتم جان خود را فدا می کند تا حق امام علی(ع) ضایع نشود.

منبع: خبرگزاری شبستان



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.