تبیان، دستیار زندگی

فرهنگسرای دانش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

فرهنگسرای دانش ایستگاه های فرهنگی هنری خود را در تقاطع 16 آذر راه اندازی و برگزار کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


فرهنگسرا

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،فرهنگسرای دانش 7 ایستگاه فرهنگی هنری خود را در مسیر راهپیمایی نبش خیابان 16 آذر راه اندازی و برگزار کرد
 فرهنگسرای دانش با ایجاد هفت ایستگاه فرهنگی هنری به همراه برنامه های صحنه ای به منظور ارائه خدمات فرهنگی در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن واقع در تقاطع خیابان 16آذر و آزادی میزبان مردم پرشور انقلابی بود.
امسال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش شد تا برنامه‌های جذاب و خلاقانه فرهنگی هنری در مسیر راهپیمایان عزیز اجرا شود. در واقع ما نهادی هستیم که براساس خواست مردم و مسئولین عمل می کنیم و در تهیه این برنامه‌ها خواست مردم نیز در نظر گرفته شده است.
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 پس از تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و استعانت از بیانات ایشان در اجرای برنامه های امسال به دستاوردها وآثار و برکات چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرده و نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب پاسخی به شیطنت های آمریکا و همه کسانی که به دنبال سیاه نمایی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و این انقلاب هستند بود و ما نیز با توجه به تمام بضاعت اندک خود و با جان و دل این کار را انجام دادیم.
در این ایستگاه‌ها علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی سعی شد تا برنامه های متفاوتی نیز اجرا شود که برخی از آنها به شرح ذیل است:

1- غرفه ادعاهای دروغین


در این غرفه نمونه ای از دروغهای ترامپ که در رسانه های غربی و معتبر آمریکا منتشر شده است به زیبایی طراحی شده و ذهن راهپیمایان را با این مقوله آشنا می کرد. در همین غرفه مدلی از ترامپ دروغگو برای بازی و سرگرمی طراحی شده بود که در قالب بازی اعصاب سنج اجرا شد و به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

2- غرفه دادخواهی کودکان


در این غرفه کودکان با روحیه لطیف خود و با توجه به جنایتهایی که نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان در حق کودکان فلسطینی، ایران و یمنی و ...انجام داده اند، حکم خود را بر روی برگه حکم دادگاه به عنوان نماینده وجدان بیدار جان اعلام کردند. حضور سه چهره نمادین با لباس های راه راه زندانی در پشت میله های زندان و استقرار کودکان در جایگاه ویؤه قاضی از نکات جالب این ایستگاه بود.

3- غرفه شعارنویسی


راهپیمایان در غرفه شعارنویسی با استفاده از ماژیک و بر روی دیواری که کاملا حس نوستالژی داشت شعارهای دوران انقلاب را بازنویسی کردند. نکته زیبا و خلاقانه در این غرفه استفاده از مهر ژلاتینی برای درج شعار مناسب بر روی کف دست شهروندان بود که بسیار مورد توجه همگان به ویژه نوجوانان قرار گرفت.
4- مردم غیور و همیشه در صحنه با اثر انگشت خود نقش پرچم سه رنگ ایران را تجلی بخشیدند و با این حرکت نمادین ضمن تاکید بر حضور و حمایت از انقلاب اسلامی پرچم کشور عزیزشان را به زیبایی هرچه تمام ترترسیم کردند و با هر اثر انگشت بر حقانیت کشور ایران مهر تایید و تاکید زدند.
منبع: روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 21