تبیان، دستیار زندگی

بر سر مسائل موشکی مذاکره نمی‌کنیم

سردار سرلشکر باقری گفت: توان موشکی ما هیچ‌گاه قابل مذاکره نیست و این اروپایی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار باقری
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای نیروهای مسلح و بخشی از دستاوردهای بخش کشوری را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ابعاد مختلف فنی، صنعتی، پزشکی و علوم انسانی کارهای فراوانی انجام شده که بخش اندکی از آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. شاخص‌هایی که میزان پیشرفت‌ها را در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی ۴۰ سال اخیر با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی نشان می‌دهد قابل قیاس با وضعیت قبل از انقلاب نیست.

سردار سرلشکر باقری درباره غرفه سازمان انرژی اتمی در این نمایشگاه گفت: خوشبختانه دانشمندان جوان ایرانی توانستند تمام مراحل استخراج اورانیوم و مراحل تبدیل آن تا میله‌های سوخت هسته‌ای و به کارگیری و بهره‌برداری در نیروگاه اتمی بوشهر را به ثمر براسنند و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر غرفه‌ها معاونت علمی ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و... تمام دستاوردهایشان را به نمایش گذاشتند، گفت: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی بیش از هزار دستاورد بومی و صد درصد ایرانی را در ۱۲۰ غرفه در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

سرلشکر باقری در خصوص رونمایی از موشک دزفول گفت: نکته ظریفی در این رونمایی بود و آن اینکه حاکمان رژیم صهیونیستی، بعضی از آمریکایی‌ها و دستگاه‌های جاسوسی دنیا مدعی هستند که هر اتفاقی در ایران می‌افتد مطلع هستیم، اما یکی از آن چیزهایی که نمی‌دانستند، این روزها نمایش داده شد و ده‌ها برابر این وجود دارد که کسی در دنیا اطلاع ندارد.

وی تاکید کرد: ملت قطعا با اتکا به توان داخلی کشور و جوانان دانشمند و منابع مان همه مشکلات را می توانند حل کنند. هیچ مشکلی غیر قابل حلی برای ایران وجود ندارد، ان‌شاالله مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در بخش دفاع بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات را خودمان تولید می‌کنیم و مابقی را در سال‌های آینده تکمیل خواهیم کرد.

آمریکا با بدعهدی از برجام خارج شد و اروپایی‌ها باید سازوکار مالی که اخیرا مطرح شده را اجرایی کنند.



سرلشکر باقری گفت: ان‌شالله در ۲۲ بهمن ماه ملت بزرگ ما نشان خواهند داد که شاداب‌تر از همیشه در راهپیمایی شرکت خواهند کرد و نشان می‌دهند با وجود مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند و برخی کاستی‌های داخلی اما در مسئله انقلاب اسلامی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملا پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایران‌هراسی آمریکا به دلیل انعقاد قراردادهای تسلیحاتی است، گفت: کشور ما در طول این چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه چشم‌داشتی به خاک کشورهای دیگر نداشته و نخواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران نه‌تنها به هیچ کشوری چشم طمع نداشته، بلکه هر زمانی که کشورهای منطقه مورد هجوم کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند، از ایران درخواست کمک شده و ما نیز کمک مستشاری کردیم و نمونه آن تضعیف توان «داعش» در عراق و سوریه است.

وی ادامه داد: ایران به درخواست عراق و سوریه در این کشورها حضور دارد و هر وقت آن‌ها بگویند دیگر نیازی به حضور ما ندارند، این کشورها را ترک خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ملت‌ها برای دفاع از خاک و سرزمین خود به وجود می‌آیند و ایران برای دفاع از مردم، خاک و سرزمین‌اش، از هیچ کشوری اجاره نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها بدهی بزرگی به ملت ایران دارند، گفت: مسئولان ما به توافق برجام متعهد بوده و به خوبی به آن عمل کرده‌اند و این امر مورد تایید آژانس بین الملل انرژی اتمی قرار گرفته است، این در حالی‌ست که سایر کشورهای عضو این توافق، تعهدات‌شان را عملی نکرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا با بدعهدی از برجام خارج شد و اروپایی‌ها باید سازوکار مالی که اخیرا مطرح شده را اجرایی کنند.

سردار سرلشکر باقری گفت: توان موشکی ما هیچ‌گاه قابل مذاکره نیست و این اروپایی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.
منبع: موزه دفاع مقدس