تبیان، دستیار زندگی

ملت در سایه اهل بیت در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد

رئیس جمهور:ملت ما در سایه تعالیم پدر، همسر و فرزندان حضرت زهرا (س) توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانی
آقای روحانی در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: خداوند بزرگ را حمد و سپاس می‌گوییم که ملت بزرگ ایران را در چهل سال پیش از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد. 

وی گفت: ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد از یک طرف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان است و ملت بزرگ ایران امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب می‌شود و از طرف دیگر امسال ایام دهه فجر ما عطر و بوی فاطمی دارد.

دشمن هرگز به اهداف خود نخواهد رسید

رئیس جمهور گفت: امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیزم و ارتجاع منطقه با توطئه، مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده اند. امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ عاصمه ایران به این معناست که نقشه‌های یکساله دشمن نقش برآب شده و دشمن هرگز به اهداف خود نخواهد رسید و ما راه و مسیرمان را به همان صورت که ۴۰ سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهیم داد.

همه ما باید حواسمان جمع باشد اگر در این ۴۰ سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم به خاطر اسلام و جمهوریت بود، اسلامیت و جمهوریت از ما حراست و حفاظت کرد، ایمان، شور و اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار که بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس ماست نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد.



وی با بیان اینکه باید نکاتی را محضر ملت بزرگ ایران عرض کنم، افزود: اولا انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، مردم ما به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند. ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از ایران جدا شد و ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق ایران از کشور ما جدا شد و ۱۳۸ سال قبل نیز بخشی از شمال شرق ایران از ایران جدا گردید. همچنین در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش یعنی ۷ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران که همواره در جغرافیا آن را به عنوان استان چهاردهم ایران می‌آموختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

رئیس جمهور افزود: شما ببینید در عرض این چند دهه در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دوسوم ایران را از ایران جدا کردند و این به آن معناست که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه به دین و فرهنگ مردم و رفاه و زندگی آنان خیانت کردند به تمامیت ارضی ایران نیز خیانت کردند.


برای ساخت تجهیزات دفاعی از کسی اجازه نخواهیم گرفت

رییس جمهور گفت: ایران اسلامی امروز برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره وتجهیزات دفاعی ازکسی اجازه نمی‌گیرد و نخواهد گرفت و راهمان را با قدرت ادامه خواهیم داد.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی افزود: نیرو‌های مسلح ما انواع موشک‌های ضد زره، پدافند هوایی، زمین به دریا، دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین را می‌سازند و در این راه از کسی اجازه نمی‌گیرند.

وی افزود: همه دنیا بداند که قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز­ به مراتب از روز‌های رزم و دفاع مقدس بیشتر است و نیرو‌های مسلح ما در تهیه انواع سلاح ومهمات خودکفا شده اند و اگر روزی ۵ درصد این تجهیزات ایرانی و ۹۵ درصد آن خارجی بود امروز ۸۵ درصد تجهیزات، مهمات و نیازمندی‌های ما به دست نیرو‌های توانمند خودمان درداخل کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به سال‌های جنگ و دفاع مقدس­ گفت: روزگاری همه دنیا با تحریک صدام جنایتکار­ به ایران حمله کرد و صدام با پول ارتجاع­ و حمایت‌های شرق و غرب و سربازان دیگر کشور‌ها به ایران حمله کرد تا به خیال خام خود سه روز دیگر در اهواز و­ هفت روز دیگر در تهران مصاحبه کند، اما مردم رشید ایران با فرزندان دلاورش از سپاه، بسیج، ارتش و نیرو‌های نظامی در مقابل جهان­ ایستادند­ و هشت سال مقاومت کرده و پیروزی‌های بزرگی را ثبت کردند.

رییس جمهور شکست حصر آبادان، آزادی خرمشهر­ و بخش‌هایی وسیعی از غرب ایران در عملیات فتح المبین­، والفجر ۸­ و کربلای ۵ را از جمله ثمرات دفاع مقدس دانست و گفت:­ قدرت دشمن در این عملیات‌ها شکست و­ به آن‌ها ثابت شد که ایران امروز ایران شاهنشاهی نیست، بلکه ایران اسلامی است و جوانان سرزمین ما طبق وظیفه ملی و دینی خود مقابل دنیا می‌ایستند و سرانجام شکست نهایی نصیب همه مزدوران آن‌ها شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی به خانه برگشتند.

رییس جمهور با اشاره به فراز‌هایی از تاریخ سال‌های گذشته گفت: مردم ایران در تاریخ خوانده اند که در جنگ جهانی اول چگونه شمال، جنوب و غرب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و ۷۷­ سال پیش در جنگ جهانی دوم متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و به شاه مملکت دستور دادند که از ایران خارج شود و او پذیرفت.

وی­ خیانت‌های آشکار پادشاهان و صاحبان قدرت را نسبت به ملت بزرگ ایران یادآور شد و افزود:، اما ۳۸ سال قبل زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند به ایران حمله کنند ایرانیان بااتحاد خود این تصمیم را ناکام گذاشتند.

قدرت نظامی ایران در ۵ سال اخیر برای جهانیان شگفت آور است

رئیس جمهور گفت: در حضور ملت ایران به صراحت می‌گویم قدرت نظامی ایران در طول ۴۰ سال و بخصوص در پنج سال اخیر برای همه جهانیان شگفت آور است.

 آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: صنایع دفاعی و نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلیکوپتر‌ها، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، نفربر‌ها، سلاح انفرادی و هر آنچه نیرو‌های مسلح ما نیاز دارند و از سلاح و مهمات بالاتر، شهامت و انگیزه نیرو‌های مسلح ما و تدبیر و نقشه آنهاست و همه جهانیان دیدند که وقتی ایران اراده کرد به مردم سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند آنان به پیروزی دست یافتند.

وی گفت: دشمنان امروز ناچارند کم کم با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله و مداخلات خود در منطقه از اینجا خارج شوند تا ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی به راه خود دامه دهند.

رئیس جمهور افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز است که حتی یک میلی متر از خاک ما و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و در برابر توطئه‌ها ملت ما پیروز شد. 

آقای روحانی گفت: دومین دستاورد این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود در گذشته نظام مشروعیت بر این مبنا بود که فردی فرزند چه کسی است و از کدام طایفه است تا او بتواند شاه شود و بعد از او نیز فرزندانش شاه شوند که این‌ها بر هیچ مبنای عقلی و شرعی و دموکراسی منطبق نبود. 

رئیس جمهور افزود: دستاورد دیگر جمهوری اسلامی ایران این بود که تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورا‌ها همه با رای مردم و بر اساس صندوق آراء، مسند مسئولیت را برعهده می‌گیرند. 

آقای روحانی گفت: همه ما باید حواسمان جمع باشد اگر در این ۴۰ سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم به خاطر اسلام و جمهوریت بود، اسلامیت و جمهوریت از ما حراست و حفاظت کرد، ایمان، شور و اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار که بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس ماست نیرویی است که ما داریم و دشمن ندارد. 

رئیس جمهور افزود: امید و تکیه ما به خداست و می‌دانیم اگر در میدان نبرد پیروز یا کشته شویم در هر دو صورت پیروزیم و این اعتقاد بود که در ۸ سال دفاع مقدس ما را نگهداشت و این اعتقاد است که امروز می‌بینید میلیون‌ها نفر به زیارت مرقد امام هشتم (ع) و یا با پای پیاده به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) می‌روند و در روز‌هایی که به نام اسلام و ائمه اطهار (ع) است مردم هر سال پرشورتر از سال قبل در مراسم آن حضور می‌یابند.

صندوق آرا تضمین کننده حفظ نظام است

رئیس جمهور گفت: در جمهوری اسلامی ایران صندوق آرا تعیین کننده سرنوشت ملت ایران و تضمین کننده حفظ نظام است. اساس انقلاب ما این بود که فضیلت جای رذیلت بنشیند و اخلاق جایگزین ابتذال شود و امروز می‌بینیم که ایمان و معنویت اساس امنیت ایران اسلامی از دیروز تا امروز بوده است.

وی گفت: اگر انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود و انقلاب ملی یا انقلاب ایرانی بود امروز نمی‌توانستیم در برابر توطئه‌ها مقاومت کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اسلامیت این نظام است که ما را در برابر خطرات حفظ کرده از طرف دیگر صندوق رای باعث شده مردم با وجود فشار‌های دشمن باز هم به مسیر ادامه دهند و هر چند سال یکبار پای صندوق آرا می‌شتابند چرا که صندوق آرا تضمین کننده حفظ نظام است.

آقای روحانی ادامه داد: هرکس هر تغییری در کشور می‌خواهد پای صندوق رای می‌رود و اینجاست که شما می‌توانید به راحتی فعالیت‌ها و ایده‌های خودتان را در تبلیغات اعلام کنید و مردم نیز به راحتی فرد مورد نظر را برای شورا‌ها، مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری انتخاب کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: حواسمان باشد صندوق رای و انتخابات از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است و اگر صندوق آرا نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های متعددی را علیه ما فراهم کند، اما امروز با مردم سالاری می‌بینیم که احزاب به آزادی در کشور فعالیت می‌کنند.

آقای روحانی گفت: ما آن نظام و رژیم گذشته نیستیم که بگوییم یک حزب یعنی رستاخیز بلکه امروز احزاب، روزنامه ها، رسانه‌ها و مجلات همه آزادانه فعالیت می‌کنند، اما مسئولین هم باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هرچه راه را برای حضور احزاب و جناح‌ها فراهم کنیم نظام ما مستحکم‌تر خواهد شد.

آقای روحانی گفت: در قانون جدید انتخابات که دولت به صورت لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده به این نکات توجه شده که امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخابات پرشورتر باشیم.

رئیس جمهور درباره دستاورد‌های دیگر انقلاب اسلامی افزود: سومین دستاورد انقلاب پیشرفت ملت در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، رفاه و اجتماعی است و گواه آن هم اینکه در آغاز انقلاب ۳۶ میلیون جمعیت در ایران زندگی می‌کرد و امروز ۸۲ میلیون نفر در ایران اسلامی زندگی می‌کنند یعنی دو ممیز ۲۸ صدم درصد جمعیت اضافه شده است.
آقای روحانی گفت: حالا که بیش از دو برابر جمعیت داریم کار، تلاش و پیشرفت ما هم حداقل باید دو برابر باشد در حالیکه آمار‌ها می‌گوید وضع ما بسیار بهتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ایران با وجود اینکه قبل از انقلاب شاهد حضور متخصصان آمریکایی و اسرائیلی برای توسعه کشاورزی کشور بودند، اما کل محصولات کشاورزی در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بوده و امروز محصولات کشاورزی ما به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است یعنی بیش از پنج برابر تولیدات کشاورزی ما افزایش داشته است.

آقای روحانی گفت: در همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما بیشتر از محصولات رژیم گذشته شده یعنی شاهد افزایش و رشد محصولات کشاورزی با رقم ۲۵ میلیون تن هستیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما